HARGITA TRAIL RUNNING: FUTÓKALANDOK SZÉKELYFÖLDÖN
ATLÉTIKA 2017-06-15 2016 nyarán, a Grossglockner Trail után
néhány hétig nem is gondolkodtam azon,
hol legyen a következő terepversenyem. Az alpesi 50 km-es
megmérettetés – melynek
részleteiről nemrég itt, a Merkapt SE
honlapján is beszámoltam – egy időre
bőségesen feltöltött
élményekkel.
Az azt megelőző három évben augusztus első
hetében mindig ugyanaz volt a program: egy kis
stájerországi faluban, Kainach-ban
teljesítettem a 44 km-es hegyi maratont, amit
idén már 28. alkalommal rendeznek meg.
Mindhárom alkalommal sikerült a
korosztályos dobogó 3. fokára
kerülnöm. Azt ugyan nem mondanám, hogy ez
már kezdett unalmassá válni, de
szerettem volna új vizekre evezni, azaz olyan
vidéken is versenyezni, ahol még
egyáltalán nem jártam.
Teljesen véletlenül, a Facebookon
találkoztam először a „Hargita Trail
Running” nevű erdélyi versennyel.
Megnéztem a honlapjukat, ahol természetesen
magyar nyelven is elérhetők voltak a tudnivalók.
Egy 42 km-es, 1700 méter szintemelkedéssel
fűszerezett hegyi maratonról volt szó, augusztus
27-i rendezéssel. Ez felkeltette
érdeklődésemet, ugyanis tőlünk keletre
eddig mindössze egy versenyen vettem részt, a
nagyváradi városi félmaratonon.
Magyarország keleti felén élek,
ezért kissé restellem, hogy viszonylag
kevés erdélyi tájegységben
jártam eddig, így
Székelyföldön sem, ahol a Hargita Trail
került megrendezésre. A döntés
tehát hamar megszületett: utazunk! Már
csak be kellett nevezni a versenyre és
szállást foglalni.

A regisztráció hamar
megtörtént, a nyugati, ill. hazai
nevezési díjakhoz viszonyítva is
kedvező volt az ára: nagyjából 8000
Ft-ba került, és egy hosszú
ujjú futópólót is
tartalmazott. A szállás
kiválasztásánál viszont nem
ártott figyelembe venni több tényezőt
is. Egyrészt ne legyen messzire a verseny
rajtjától, másrészt a
meglátogatni kívánt
nevezetességek is könnyen elérhetők
legyenek. Mint a honlapról kiderült, a rajthely az
1650 méter magasan levő Madarasi Hargitán
található, a Pethő
Panziónál, ami a versenyközpont is
egyben. Sajnos 2 héttel a verseny előtt már mind
a Pethő Panzió, mind a mellette épült
néhány szálláshely telt
házat jelzett, így bele kellett
törődnöm, hogy ebben a magasságban, a rajt
közvetlen közelében már nem
fogunk megszállni. Később nem győztem
hálálkodni a sorsnak, hogy így
alakult…
Végül a választás Sebők Győző
uram Zetelaka községben
található panziójára esett,
ami a Google Maps szerint 44 perces autóútra
található a verseny
rajtjától. Távolságra ez
mindössze 25 km, de azt is vegyük figyelembe, hogy
Zetelaka 528 méteren fekszik, a rajt pedig 1650-en van. Az
internetes források szerint néhány
éve uniós segítséggel
jó minőségű út
épült a Madarasi Hargitára –
ami télen kedvelt síközpont is -,
így nem kellett amiatt aggódni, hogy nehezen
tudjuk majd megközelíteni.
A verseny napja szombatra esett, én pedig a
testvérem társaságában 2
nappal előtte, csütörtök
délután indultam útnak. A 440 km-es
út kicsit tovább tartott, mintha nyugati
irányba indultam volna, ugyanis mindössze 50 km
autópályát tartalmazott
Kolozsvár környékén.
Már este 9 óra is elmúlt, amikor
leendő házigazdánk aggódva
hívott telefonon, ugyan hol járunk
már? Próbáltam megnyugtatni, hogy
nemsokára megérkezünk, miközben
egy sötét országúton
próbáltam kikerülni egy újabb
kivilágítatlan lovas kocsit.
Este fél 10 körül meg is
érkeztünk a házhoz. Az idős
házigazda üdvözölt
bennünket, de valójában a két
lánya és a két veje vezette a
panziót. A késői időpont ellenére is
háromfogásos vacsorával
vártak bennünket, végül
kiegyeztünk egy kisebb adagban.
Megérkezéskor természetesen
töltöttek nekünk egy pohár
áfonyapálinkát, aztán
még egyet, majd még egyet…
Kipihenve az út fáradalmait, péntek
reggel frissen ébredtünk.
Megállapítottuk, hogy a reggelit is
hasonlóan komolyan veszik errefelé, mint a
vacsorát. A különféle
házi
húskészítmények olyan
választékát helyezték
elénk, amire nem igazán voltunk
felkészülve. Különféle
házi szalámik, szalonnák,
kolbászok és hurkák. És
mellé olyan krumplis kenyér, amivel egyszerűen
nem lehetett betelni. Tudtam, hogy ezzel olyan csapást
mérek a koleszterinszintemre, amit egyhamar nem tud majd
kiheverni, de vállaltam a kihívást. 5
éjszakára vettünk ki szobát,
ebből négyszer bőségesen fogok majd fogyasztani
ezekből a disznóságokból, persze a
verseny reggelén valahogy majd visszafogom magam…
A pénteki nap programja Farkaslaka és Parajd
nevezetességeinek megtekintése volt. A parajdi
sóbányában tett
látogatásunk után végre
gondot fordíthattam a szénhidrát
feltöltésre is, egy helyi
pizzériában. Mivel errefelé szinte
mindenki magyar, vagy legalábbis beszél magyarul,
elég furcsa volt, hogy a pincérek csak
románul kommunikáltak. Mindenesetre a pizza hamar
érkezett és felettébb
ízletes volt.
Zetelakára este 6 körül
tértünk vissza egy
élményekben gazdag nap után. Nekem
még volt egy tervem estére: szerettem volna
megnézni a másnapi rajt helyét,
és felvenni a rajtcsomagot. Neki is indultunk annak a
bizonyos 44 perces útnak, 1650 méter magasra, a
pethő Panzióhoz. Úgy gondoltam, hogy este 8
óra után nem sokkal már meg is
kezdhetem a pihenést a szombati 42 km-es hegyi
futás előtt. Sajnos az élet egy kissé
átírta az aznapi programot…
Zetelaka után Zeteváralja, majd
Ivómezeje település
következett. A GPS jobbos kanyart jelzett, a
táblák is erre mutatták a Pethő
Panziót. Ivómezejét elhagyva egyszer
csak megszűnt a szilárd útburkolat: egy
meglehetősen rossz állapotú,
döcögős szekérút
következett, ahol ajánlatos volt egyes fokozatban
haladni tovább, autóm
futóművének védelme
érdekében. Nem tudtam mire vélni a
dolgot, hiszen mindenütt azt írták, hogy
a Madarasi Hargitára jó minőségű
út vezet. Reménykedtem tehát, hogy a
lépésben való haladásnak
rövidesen vége lesz. A következő jobbos
kanyarnál azonban minden reményem szertefoszlott:
a „Pethő Panzió 10 km” tábla
olyan mértékben sokkoló volt, hogy
már a visszaforduláson kezdtünk el
gondolkodni. Ezen az úton még 10 km? Ez lenne az
a jó minőségű út? Óvatosan
azért továbbhaladtunk, bár nem
igazán voltunk nyugodtak. Több mint 3 km
múlva aztán eljött a
Kánaán: viszonylag keskeny, de
láthatóan új
építésű és jó
minőségű betonút váltotta fel azt a
szörnyűséget, amihez legalábbis egy
Dacia Duster terepjárót kellett volna
mellékelni.
Kövér gázzal indultam meg a sima
aszfalton, de az örömöm nem tarthatott
sokáig. Alig haladtam pár km-t,
fékezésre kényszerültem az
előttem álló kocsisor miatt.
Ráadásul egy meglehetősen meredek szakasz volt
ez, így az autót egyelőre nem is mertem
magára hagyni, míg le nem
állítottam (pár nappal az
út előtt javították a
kéziféket, még élesben nem
volt módom kipróbálni…).
Kiszálltam, és az előttünk levő
autó utasaitól érdeklődtem, mi
történt. Kiderült, hogy egy biciklis nagy
sebességgel jött lefelé a szerpentinen,
és hatalmasat bukott. Pár autóval
előttünk fekszik az út kellős
közepén, az autók se felfelé,
se lefelé nem tudják kikerülni,
mozdítani viszont nem merik a sérültet,
mivel eszméletlen.
Előresétáltam, és magam is
felmértem a helyzetet. A szerencsétlen ember
mozdulatlanul feküdt az úton, a feje mellett nagy
vértócsa, néhány
autós pedig pokrócokkal
próbálta betakarni, mivel augusztus ide vagy oda,
1200 méteren így este fél 8
körül már meglehetősen hűvös
volt. A kerékpár mellette feküdt,
egyszerű mountain bike volt, sisakot pedig sehol nem láttam
– ez arra engedett következtetni, hogy nem
sportolóról van szó, hanem egy
szegény falusiról, akit
valószínűleg felvitt a hegyre valamelyik
vállalkozó, hogy segítsen neki a
ház körüli munkákban,
aztán a meredek úton, két
keréken kívánt leszáguldani
Zetelakára, de ez rosszul sült el. Az
autók közben csak gyűltek és gyűltek
mögöttem, a keskeny úton már
esélyem sem volt arra, hogy megforduljak. Egyik oldalon a
szakadék, a másikon a sziklafal –
úgy nézett ki, hogy a mozgalmas nap
utáni pihenés még egy jó
ideig várat magára.
Fentről egy quad-os srác érkezett, de a
sérülthöz ő sem mert nyúlni. A
mentőt és a rendőrséget már
kihívták, de ide nem tudtak
néhány perc alatt megérkezni ők sem.
Később a quad-os eltűnt jó
negyedórára, majd visszatért. Egy
másik illetővel együtt igen nagy
óvatossággal annyit mozdítottak az
úton fekvő ember testén, hogy az egyik
sávon a forgalom el tudjon indulni. Nem
túlzás, de épp hogy csak
elfértünk az út széle
és a sérült között. 8
óra már elmúlt, mikor újra
mozgásban voltunk, és mire
felértünk az utolsó meredek szakaszon,
már erősen sötétedett.
Mint kiderült, semmiről nem maradtunk le, mert a
kiírás szerint este 6-kor induló
rajtszámfelvétel csak 8 körül
vette kezdetét. Ráadásul
elég nagy volt a káosz, a nekem
átadott rajtcsomag nem az enyém volt, amit
szerencsére még időben észrevettek. A
pólókból elég gyenge
választék volt mind méretben, mind
színben. Még ezután
következett volna egy vetítés a
pályáról, amit – tekintettel
a késői időpontra – inkább kihagytam,
és mihamarabb indultam lefelé a hegyről.
Mondanom se kell, hogy visszafelé menet szintén
megvolt az a fél-3/4 órás
várakozás. Időközben
megérkeztek a rendőrök és a mentők,
folyamatban volt a helyszínelés, ill. a
sérült ellátása. Az
előttünk várakozó autó utasai
elmondták: a sérültet igencsak erős
alkoholszag lengte körül, így
bebizonyosodott, hogy napközben a hegyen, munka
közben valószínűleg sűrűn
nézett a pohár fenekére és
ez okozta vesztét a lejtmenetben. (Tény, hogy
másnap ugyanitt a Madarasi Hargitán
rendezték meg Románia országos DH
bajnokságát, de ő minden bizonnyal versenyen
kívül indult…)
Elmúlt 21 óra, mire a mentő nagy nehezen
megfordult a keskeny úton, és elindult
lefelé, a kocsisor pedig lépésben
követte. A 3 km-es döcögős szakaszon a mentő
elengedett bennünket, nagyon óvatosan haladt, nem
akarta további
megpróbáltatásoknak kitenni a
bajbajutott embert.
22 óra is elmúlt, mire ágyba
kerültünk. Az átélt izgalmak
hatására még jó ideig nem
sikerült elaludnom, pedig már holtfáradt
voltam, és természetesen a másnapi
verseny miatt is volt bennem némi idegesség.
Végül, ha nehezen is, de álomba
szenderültem.
Szombat reggel 6 óra körül
ébredtünk. A rajt időpontja 9 órakor
volt, és figyelembe véve az előző nap
történteket, nem ártott némi
ráhagyással számolni a menetidőt.
Reggelire kivételesen csak némi
áfonyalekvárt kértem a finom krumplis
kenyérrel, a húsárukat
ezúttal kihagytam. Egy finom teával
zártam a könnyű reggelit, majd 7 óra
körül ismét nekiindultunk a Madarasi
Hargitának. Gyönyörű
napsütéses reggel volt, és
úgy nézett ki, szép időnk lesz
egész nap. Meglepetésemre teljesen
eseménytelen utunk volt felfelé,
mindössze egy autóval találkoztunk,
míg leküzdöttük a több
mint 1000 méteres
szintkülönbséget. Az előző esti balesetre
már csak egy sötét folt
emlékeztetett az útfelületen…

Majdnem egy órával a rajt előtt
érkeztünk, bőven volt idő a verseny előtti
tennivalókra. A futózsákom
tartalmát már a panzióban
összeállítottam, így
kellőképpen be tudtam melegíteni az izmaimat egy
kis kocogással. A versenyt három távon
indították: a 42 km-es
„Maraton” távon, a 15 km-es
„Cros” távon, és volt egy 5
km-es családi futás is. Túl
népes mezőnyre nem kell gondolni: a maratoni
távon kb. 80 fő, a 15 km-en pedig úgy 130 fő
indult.
9 órakor egyszerre indították a
két hosszabb távot, így
együtt indult meg kb. 210 futó. A verseny első
állomása a Madarasi Hargita hegycsúcs
volt, ami Székelyföld legmagasabb pontja, 1801
méter magas. Ez „mindössze” 150
méter szintkülönbséget
jelentett felfelé, és bő 3 km-t, azonban a
szervezők nem a könnyebb turistaúton vezettek oda
bennünket, hanem egy meredekebb, sáros,
köves vízmosásban. Elég nagy
volt a torlódás, itt még
nagyjából együtt volt a mezőny.
Ezért sem annyira kedvelem a versenyek első
kilométereit, mert fárasztó
számomra, ha másokhoz kell igazodnom,
és nem tudok a saját tempómban, az
általam választott nyomvonalon haladni.
Közel 30 perc kellett a csúcs
eléréséhez. A csodálatos
panorámát túl sokáig nem
tudtam élvezni, a versenyláz a
hatalmába kerített, és a sok
mászás után végre
futólépésre tudtam váltani.
Pedig innen aztán nem árt jobban
szétnézni, hiszen szinte egész
Erdély a lábaink előtt hever. A hegy
egyébként a székelyek Szent Hegye is.
A hely misztikus hangulatát a tetőn
szétszórtan felállított
apróbb-nagyobb kőhalmok és kőfeliratok, valamint
a keresztek és kopjafák
fokozzák. Aki hosszabb időre megáll itt
körülnézni, az több magyar
település zászlaját vagy
kopjafáját felfedezheti a többi
között.
Ahogy átfutottam a csúcson, nagy
meglepetésemre a nővéremet láttam
szurkolni az út mellett – ezek szerint ő a
könnyebb sétaúton jött fel, ha
már ideért. Ezen a szakaszon az
uralkodó növényzet a törpe
boróka volt, ami alacsony, tömött
növésű, örökzöld cserje.
Borókákkal szegélyezett
ösvényen haladva értük el
következő hegycsúcsunkat, a
Rákosi-Hargitát (1755 m), kb. 40 perc
múlva.

A Rákosi-Hargitát rövidesen egy
újabb magaslat követte, a
Mádéfalvi-Hargita 1709 méteres
csúcsa, ahol a 3. ellenőrzőpont várt
bennünket. Itt jegyezném meg, hogy a versenyen
semmilyen elektronikus időmérő eszköz nem volt,
gondolok itt chip-re vagy dugókára.
Az ezt követő 6 km-es szakasz végig fenyőerdőben
haladt, ami kellő védelmet nyújtott az egyre
erősebb napsugárzás ellen. A 18 km-es ponthoz
érve – ami frissítő is volt egyben
– hirtelen vége lett a fenyvesnek, és
már láttam, hogy a következő meredek
emelkedőt ismét borókásban, a tűző
napon kell megtennem. Innen egy marosvásárhelyi
sráccal, Józsival futottam tovább.
Szóba elegyedtünk, hogy könnyebben teljen
ez a nehéz szakasz. Kiderült, hogy Józsi
még csak néhány éve
„szalad”, ahogy errefelé a
futást nevezik. Viszont nagyon aktív,
általában ott van minden nagyobb
erdélyi terepfutó rendezvényen. Az
emelkedőn gyorsabb volt, mint én, mert
túrabotokat használt, de a tetőn
utolértem, és együtt haladtunk
tovább a következő állomás,
Hargitafürdő irányába.
Hargitafürdő egy 1400 méter magasan fekvő
hegyvidéki fürdő- és
üdülőhely, egyben télen kedvelt
síparadicsom is. Józsival majdnem ¾
órát haladtunk együtt,
kedélyes beszélgetés
közepette. Azonban kezdtem úgy érezni,
hogy emiatt csökkent a tempóm, ezért
úgy döntöttem, hogy a 24 km-es
frissítőpont után nagyobb sebességre
kapcsolok, hiszen nekem kedveznek majd a domborzati viszonyok: 5 km-es
lejtő jön. Jól gondoltam, a következő bő
félórában igazi
örömfutás következett. Ezen a
szakaszon 3 versenyzőt is magam mögött hagytam,
nagyon jó tempót tudtam menni, míg el
nem értem a pálya 30. km-ét, ami az
útvonal legalacsonyabb pontja is volt egyben: kb. 1000
méterre ereszkedtem. Hátra volt azonban
még a java: az utolsó 12 km-en vissza kellett
másznom 1640 méterre, a rajthelyre.

A hosszú lejtőzés után egy hatalmas
zöld rétre érkeztem, ahol igyekeztem nem
szem elől téveszteni a pályát
jelölő sárga színű szalagokat. Az
út ezen szakasza elég gyéren volt
borítva növényzettel: a füves
talajon csak néhány cserje, ill. fa
szakította meg az egyébként
szép táj
egyhangúságát. Az út sem
emelkedett még túl veszélyesen.
Egyszer csak a semmiből egy frissítőpont termett előttem:
erre nem is számítottam. Hirtelen azt sem tudtam
mit egyek-igyak: frissítőkhöz közeledve
általában már előre megtervezem, mi
lesz a menü, mire is van szükségem.
Végül egy szelet dinnyét vettem el az
asztalról – eddig semmilyen versenyen nem
próbáltam, de gondoltam, nagy baj nem lehet
belőle.
Ezen a pályaszakaszon az egyetlen
említésre méltó dolog
még egy hatalmas tehéncsorda
megjelenése volt. Biztos, ami biztos, jó nagy
ívben kerültem ki az állatokat,
és bíztam benne, hogy a terelőkutyák
sem figyelnek fel rám. Hamarosan az eddigi
enyhébben emelkedő, gyérebb
növényzetű rész kezdett
megváltozni. A pulzusom jelezte, hogy az út
meredeksége nő, ill. az utat is egyre több fa
szegélyezte. Mindenesetre annyira sűrű nem volt a
lombkorona, hogy megvédjen a nap erős sugaraitól.
Utóbbi ellen a sapkámba
„integrált”
tarkóvédő leengedésével
próbáltam védekezni. Bár
volt még nálam folyadék,
már igencsak megmelegedett, ezért ebben a
pillanatban a legjobban egy jó hideg innivaló
tudott volna felfrissíteni.
Magam sem gondoltam, hogy a kívánságom
hamarosan teljesül. Az út
szélén egyszer csak feltűnt a következő
ellenőrzőpont 35 km-nél. A vizes palackokat a
közeli patakban hűtötték már
jó ideje, így gyakorlatilag olyanok voltak,
mintha akkor vették volna ki őket a hűtőből. Ez
életmentő volt számomra, a soron
következő zselémet is ezzel
öblítettem le, és rövidesen
új erőre kaptam. Bár az út egyre
jobban és folyamatosan emelkedett, a következő
szakaszon két elcsigázott sporttársat
is lehagytam. Meglepődtem, hogy így bírom ebben a
melegben, egy 42 km-es verseny utolsó harmadát.
Volt időm futás közben ezen agyalni, és
arra a következtetésre jutottam, hogy
valószínűleg azért sikerült
ennyi energiát tartalékolnom, mert a verseny
közepén, a Józsival megtett
kilométerek alatt nem hoztam ki magamból a
maximumot, hanem visszafogott tempóban haladtam.
36 km körül elértük az első
nagyobb emelkedő végét, kb. 1400
méteren, a jelzések hirtelen jobbra
irányítottak, ahol egy szemmel
láthatóan lejtős útszakasz
következett. Magamban kissé bosszankodtam is
emiatt, pedig már lélekben
felkészültem rá, hogy innen
tovább mászunk a cél felé,
1640 méter magasságig. Teljesen egyedül
futottam már régóta, a maratoni
távon induló kb. 80 fő már
szétszóródott a pálya
teljes hosszában. Ahogy azonban elkezdtem a
lejtőzést, vagy 200 méterre egy futót
véltem felfedezni magam előtt. Hamarosan közelebb
értem hozzá, ekkor láttam, hogy egy
hölgyversenyzőről van szó. Nemsokára
kiderült, hogy a női mezőnyben az első helyen futó
román versenyzővel hozott össze a sors.

Beszélgetni nem nagyon tudtunk, inkább csak
nagyokat vigyorogtunk, amikor valamelyikünk bokáig
merült a vízbe a mocsaras talajon. Ezen az
útszakaszon ugyanis az utat egy bővizű patak
szegélyezte, aminek a vize meglehetősen
mocsarassá tette az egész
ösvényt. Meleg időjárás
lévén még jól is esett a
jéghideg vízbe meríteni a
lábakat, még ha cipőstől is. A kb. 2
kilométeres lejtős szakasznak hamar vége lett,
itt magam mögött hagytam Adriana-t, a
román hölgyet, és elszántan
nekivágtam a végső emelkedőnek, ami a
szintmetszet alapján nem ígérkezett
könnyűnek. Ezen a szakaszon az órámon
tárolt útvonal kismértékben
eltért a valóságban jelzettől
– mint később kiderült, utólag
a futás útvonalát
változtatták meg a DH verseny miatt.
Megkezdtük az emelkedőt, erősen tűzött a nap. Itt egy
román versenyzőt értem utol, angolul
váltottunk pár szót. Elismerően
bólogatott, mikor elmondtam, hogy az én
lakóhelyemen még dombok sincsenek, nemhogy ilyen
meredek hegyek. Nagyon úgy nézett ki, hogy
együtt fejezzük be a versenyt, de
meglepetésemre a csúcsra felérve, az
utolsó frissítőnél lemaradt,
én pedig nekiláttam az utolsó 2 km
megtételének. Ez már nem volt
túl veszélyes, jelentős
szintkülönbséget nem tartalmazott. Az
utolsó párszáz méteren
pedig már magyarul biztattak az utat
biztosító
önkéntesek. 5 óra 25 perces
menetidővel végül célba
értem, nagy meglepetésemre az abszolút
15. helyen a 80 indulóból.

A célban bőségesen osztották a
különböző frissítőket, sajnos a
sörről egyelőre le kellett mondanom, hiszen még
vissza kellett vezetnem az autót zetelakai
szállásunkra. De most inkább
élveztük még itt egy darabig a
gyönyörű délutáni
napsütést, és figyeltük a
beérkező futókat. Adriana első nőként
3 perccel utánam szakította át a
célszalagot, megfontoltan versenyző alkalmi
futópartnerem, Józsi pedig közel 30
perccel később érkezett.
Közben egy szokatlan dologra is figyelmes lettem, amire
nálunk, Magyarországon még nem
láttam példát: a nevezéshez
kapott futópólót sokan már
a célban áruba
próbálták bocsátani,
táblákon kiírva a termék
árát. A nővérem is megosztott velem
egy furcsaságot, amit még a verseny
elején, a Madarasi Hargita csúcsnál
észlelt. Azt látta ugyanis, hogy az
élmezőnyben futó néhány
versenyző más irányból
érkezett, mint mi. Lehetett ez persze véletlen
eltévedés is, de később hallottam
Erdélyben járatos
terepfutóktól, hogy errefelé gyakran
előfordul, hogy némelyek a jobb eredmény
reményében
„kispistázáshoz”, avagy a
kijelölt útvonal
lerövidítéséhez folyamodnak.
Mindenesetre az én helyezésemet ez nem
befolyásolta, hiszen az érintett
személyek egyébként is sokkal
gyorsabbak voltak nálam.
Egyedülálló élmény
volt ezen a gyönyörű tájon, ezen a
jól kijelölt pályán
versenyezni. Az ezt követő napokban a
környék további
nevezetességeit látogattuk meg, és
élveztük házigazdáink
vendégszeretetét. Az idei rendezvény
időpontja augusztus 26. Mindenkinek ajánlom ezt a
tájegységet felkeresésre, minimum egy
néhány napos tartózkodás
erejéig. Ahogy elnéztem a terepviszonyokat, a
mountain bike szerelmesei sem unatkoznának
errefelé. Két hónapom van
eldönteni, hogy visszatérek-e ide augusztus
végén. Van rá
esély…
A verseny útvonala
és adatai az alábbi linken tekinthetők meg:
https://connect.garmin.com/modern/activity/1323194080
Beszámoló: Széles Zoltán
|