high5_1 hajtany1 northwave
heavytools1 bryton rudyproject1

II. VÉRTESBOGLÁRI MTB PIKNIK

HEGYIKERÉKPÁR 2008-06-16

Mivel a csapat teljes legénysége - a nyakig érő sár miatt - bojkottálta a Crosskovácsi Maratont, így irányult a figyelem a Vértesboglári MTB Piknik elnevezésű hegyibringás rendezvényre. Az előzetes információgyűjtés során kiderült, hogy Vértesboglár egy ezer lelkes falucska és a Vértes lábánál található, Budapesttől 50 km-re és második alkalommal ad otthont a MTB Pikniknek.

A tavalyi eredményeket böngészve láttam, hogy kb. 30 résztvevővel bonyolították a versenyt és ez igazán családias hangulatot vetített előre idénre is. Bár, a családias kerekezésnek némileg ellentmondott a tavalyi győztes 51 km-en elért 2 óra körüli ideje. A kíváncsiságomat mindenestre kellően felcsigázta a dolog, így egy pénteki telefon nyomán egy házat is bérbe vettünk és munka után célba vettük a Vértest.

Kilenc óra után érkeztünk meg és a falu temploma előtt találkoztunk a házigazdánkkal, aki elvezetett minket a gyönyörűen felújított parasztházig, ahol az éjszakát töltöttük. Később kiderült, hogy a tulajdonos a falu egyik elöljárója és a verseny rendezésében is aktív szerepet vállalt.

mtb_piknik11

A nyolcórai ébresztő és kényelmes készülődés után vettem az irányt a háztól kb. 1 km-re lévő rajt-cél terület felé, ahol Gaál Tomi már javában készülődött. A nevezés egy füvest területen felállított asztalnál zajlott, ahol már tisztes méretű sor állt. 1500 Ft ellenében kaja jegyet, egy doboz 500 mg-os Béres Calciumot, egy térképet(!) és filctollal a karunkra rajzolt rajtszámot kaptunk. A térkép láttán némi bizonytalanság fészkelte magát belém, ami mint később kiderült cseppet sem volt alaptalan.

A készülődők között komolyabb versenyzők is feltűntek, ami a piknik jelleget erősen megkérdőjelezte. A versenytársakon végignézve láttam, hogy tavalyi 30 indulót többszörösen meghaladó létszámú bringás gyűlt össze ezen kissé szeles, de napsütötte szombat reggelen Vértesboglár határában.

A rajt előtt a főszervező nagy vonalakban tájékoztatta az összegyűlteket a fontosabb tudnivalókról. majd pár perccel 10 után felharsant a fájör! A kétnyomos szekérúton indult meg a mezőny és az élen tekerők masszív 25-30 km-es tempót diktáltak az enyhén emelkedő úton. Mivel beszorult elém néhány lassabb versenytárs és pár gyerek, akik a rövidtávot vették célba, csak nagy erőfeszítések árán tudtam felzárkózni az élbolyhoz.

mtb_piknik1

Az élmezőny egy kb. 20 fős pelotonban tekert, akiket kb. 20-30 méterrel lemaradva próbáltam utolérni. A piknik hangulatom a pulzusmérőmre tekintve szállt el, ahol figyelmeztetőleg villogtak 170 körüli (és azt meghaladó) értékek, amelyek világosan jelezték, hogy nem kell erőltetnem az élen állók befogását. A tempón ennek ellenére nem lassítottam, de az élboly így is folyamatosan távolodott és mivel rám nem tapadt senki, néhány kilométer alatt teljesen egyedül maradtam.

A fejemben - a térkép osztás okán - megjelent kérdőjelek erősödni látszottak, mikor a pályát jelző szalagok után kezdtem kutatni. Valami trükk folytán pont úgy helyezték el a rendezők a jelöléseket, hogy mikor a bizonytalanság növekedése éppen elérni látszott a visszafordulás szintjét, akkor pillantottam meg egy újabb fára kötött szalagot. Nyomtam rendesen, de utolérni nem tudtam senkit és hátra tekintgetve sem láttam magam mögött közeledő bringást, még Tomit sem, akinek az érkezésére, felzárkózására számítottam.

Épp egy öreg kövesúton hajtottam, amikor megláttam szembejönni két versenyzőt, akiknek a figyelmét valószínűleg elkerülte a fehér szalag, ami egy jobbra leágazó földutat jelzett.

Már nem tekertem egyedül és volt kivel utaznom. Az egyik Meditech-es srác erős tempót diktálva próbált ellépni a masszív emelkedőn, én pedig a másik bringásra tapadva próbáltam tartani a tempót. Éppen megelőztem és elléptem az addig előttem haladótól, amikor a hátam mögött egy Meditech-es, Trekes, Gödöllői hármas fogat tűnt fel, hogy kemény tempóban megelőzzenek. Gyorsan levágtam, hogy ők vezették a mezőnyt, csak a korábban említett elágazást ők is elnézték, így valószínűleg mindenkit - akik velük haladtak az élen - rossz irányba vittek.

Gyors számolás után kiderült, hogy maximum 5-6 versenytárs lehet előttem, ami plusz motivációt jelentett és ameddig bírtam próbáltam a tempójukat tartani.

Később újabb bringások értek utol, akik az eltévedésük okán elég feldúltnak tűntek. Ám, nekem ekkor már roppant jó kedvem volt, egy részről mert jó ideig - ilyen-olyan okból - a verseny közvetlen élmezőnyében haladtam, másrészről pedig nagyon tetszett a pálya és a tökéletes bringás időben minden pedálcsapást élveztem.

A verseny nagy részében egyedül haladtam és a jelölések észrevételével sem akadt gondom, azt leszámítva, amikor valaki elém került mert akkor a figyelmem elkószált és több esetben is csak a véletlen mentett meg, hogy a jelzéseket elnézve robogjak a rossz irányba.

Kb. 30 km-nél a szállásadónkkal találkoztam, aki egy frissítő ponton teljesített szolgálatot, néhány szót váltottunk, amíg ittam néhány deci vizet, majd tekertem tovább.

Az előzetes adatok alapján az 51 km-hez 600 méter szint volt megadva, aminek az összegyűltét röviddel a frissítő után észleltem, így még keményebb tempóban kezdtem nyomni. Komoly szintkülönbségre már nem számítva, amikor emelkedő került elém kiállva próbáltam leküzdeni.

Egy távolban feltűnő versenytársat üldözve repültek a kilométerek, majd több rövidtávost megelőzve, közeledett az órám az 50 megtett kilométer felé.

Egy emelkedőt megmászva, majd annak tetejéről visszapillantva, meglepetten láttam, hogy 5-6 kerekes egész közel kerülve üldöz. Tekertem ahogy bírtam, de nem kerülhettem el, hogy az élboly második alkalommal is megelőzzön. Nyílván újabb eltévedésük következtében kerülhettek mögém, ami ismét azt jelentette, hogy az élen állók között tekertem. Lassan feltűntek a házak és minden tartalékot beleadva tapostam. Meglepetésemre azonban egy Bringabandás sorstárs szembe jött velem, aki közölte, hogy Szár településen vagyunk... A sors fintoraként befutó helyett, valamelyik jelölést nem észrevéve a mezőnyt vezető folyamatosan eltévedőkkel én is rossz irányba mentem.

A helyiektől útbaigazítást kérve aszfalton indultunk a 10 km-re lévő Vértesboglár felé.

Ekkor már nem esett olyan jól a tekerés, de valahogy csak beértünk a ránk szabott 51 km helyett 61-et teljesítve. Természetesen Tomi ekkor már a célban várt, ám az ő órája csak 48 km-t mutatott és a befutóra az ellenkező irányból érkezett mit ahonnan számítani lehetett rá, ő hosszabbítás helyett rövidített:-)

mtb_piknik

A 61 km-t 2 és fél óra alatt 24,2-es átlaggal sikerült teljesíteni, amivel így is a mezőny elejében végeztem és bele sem merek gondolni mi lett volna ha nem megyek el a plusz 10 km-re:-)

A pálya kellően élvezetes és izgalmas volt és hamar megmutatta a Vértes sokszínűségét, a helyiek lelkesedése és vendégszeretete jóleső élmény volt, csakúgy mint a gulyás, a túrós csusza és a lekváros fánk, amit a beérkezők szörppel és szódavízzel öblíthettek le.

Kétségtelen, hogy a Vértesboglári MTB Piknik belopta magát a szívembe, és nehezen tudom elképzelni, hogy jövőre ne térnénk vissza.

U.i.: A végeredmény szerint az 55 km-en rajthoz álló 72 indulóból Tomi az 5. helyet szerezte meg, még én a ráadás 10 kilométerrel együtt is megcsíptem a 12. helyet.

Beszámoló: Fülöp Miklós

2021-01-04  HEGYIKERÉKPÁR

SALGO RIDE 2020 - F*UCK COVID EDITION

Még a koronavírus-járvány sem tudta megakadályozni, hogy a Merkapt SE hegyikerékpáros csapata megtartsa az évindító és évzáró buliját. [...]

Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: nyolc + három =