high5_1 hajtany1 northwave
heavytools1 bryton rudyproject1

III. VÉRTESBOGLÁRI MTB PIKNIK

HEGYIKERÉKPÁR 2009-06-20

Tavaly Mikivel vettünk részt ezen a hangulatos versenyen, ami igazából inkább egy teljesítménytúra, ami a versenyzők részére is tartogat kihívást. A verseny a Vértes szélén található Vértesboglár határában került megrendezésre. A Kossuth utca végén állították fel a szervezők a versenyközpontot a helyi lakosok, polgárőrök és tűzoltók részvételével.

A távok: mini 8 km, kis táv: 20 km és nagy táv 50 km volt kb. 700 méter szinttel. Mindhárom táv a Vértes gyönyörű területein vezetett keresztül. Az előző versenyekhez képest most kicsit nagyobb csapattal vettünk részt e megmérettetésen. Ondok Laci, Ancsi és én képviseltük a hegyikerékpárosokat, a hegymászó szakosztályból csatlakozott hozzánk Nagy Norbert és egy régi barátom Rékai Zoli is. Nekik ez volt az első hegyikerékpáros versenyük. Persze mindenki az 50 km-es távon indult.

mtb_piknik1

A hétvégére beharangozott eső fenyegette versenyünket, Vértesboglárra érve láttuk, hogy sötét felhők gyülekeztek az égen és az eső is szemerkélt. Azon imádkoztam, hogy legalább a verseny ideje alatt ne essen, mondjuk, délután kettőig bírja ki. Sporttársaim nagy része hosszú mezben és esőkabáttal készült, de mi páran gondoltuk, hogy végtére is nyár van, egy kis esőt meg kibírunk, de azért bekentem magam szúnyogriasztó illatú bemelegítő olajjal, amit többen szóvá is tettek.

A rajt előtt egyszerre indulva mindhárom táv résztvevői tettek egy kört a faluban, majd a célterületre visszaérve menetből indult a verseny. Rengeteg lelkes helyi fiatal vett részt a versenyen, őket eleinte kicsit terelgetni kellett, hogy ne tartsák fel a nagyokat. A rajtot követően próbáltam minél előrébb jutni, így hamar elszakadtunk a mezőnytől, de az élboly egyre távolodott tőlem.

mtb_piknik2

Nagyon szenvedtem az első kilométereken az erős szembeszéltől, de az erdőbe beérve végre tudtam menni egy normális tempóban. Két sráccal előzgettük folyton egymást, majd sajnos a tavalyihoz hasonlóan idén is eltűntek egy négyes kereszteződésben a pályát jelölő szalagok. Kicsit tanácstalanok lettünk, próbáltuk a helyes utat megtalálni, egy szakaszon vissza is mentem és ezzel kb. 10 percet vesztettem, de találkoztam csapattársammal Ondok Lacival, kivel ezután egy darabon együtt mentünk. Később a beszámolókból hallhattuk, hogy nem csak nekünk nem volt egyértelmű a pálya, de végtére a szervezők szóltak, hogy ez teljesítménytúra, nem verseny, figyeljük a terepet na meg a kapott térképet.

A verseny további részén bebarangoltuk Vérteskozma és Várgesztes környékét majd a célterület felé vettük az irányt. A célba 11. helyen értem, míg Ondok Laci 17. lett. Ancsa a nők között a második helyet szerezte meg, folytatva sikersorozatát. Norbi és Zoli a két első maratonos pedig szép komótosan végigtúrázta első versenyüket.

mtb_piknik3

A szervezők kitettek magukért rendesen mikor arról volt szó, hogy megvendégeljék a fáradt versenyzőket. Gulyásleves és túróscsusza volt a menü, korlátlan repetával, na és persze az elmaradhatatlan fánk. A fánkról mi lemaradtunk, bár 300 db készült egy helyi nagymama jóvoltából, de a lurkók hamar el is tüntették ezt a mennyiséget. Az időjárás is kegyes volt hozzánk, megúsztuk enyhén szemerkélő esővel, majd 14 órára leszakadt az ég. Végülis a cél az volt, hogy tíztől kettőig kibírja... :-) Ismét egy nagyon hangulatos családias bringás versenyen, túrán vehettünk részt, hála a szervezőknek. Jövőre újra itt a helyünk.

Beszámoló: Gaál Tamás

Először vettem részt a Vértesboglári MTB Pikniken és nagyon kellemesen csalódtam… Középtávon eddig csak egyszer indultam pár évvel ezelőtt, de a mivel mostanában naponta 40-60 km-t edzek terepen, kellő önbizalommal álltam a rajthoz. Ami aggasztott, az inkább az erős szél, a borús idő, és a szemerkélő eső volt… Bizakodva indultam el, és lám, Tomi esőűző fohászát meghallgatta az ég :-) (nagyjából..)

A pálya egyes részeit már ismertem, edzéseim során gyakran tekeregtem rajtuk. Technikás részek nem voltak, de a változatos talaj (erdei út, mező, murva, kavics, stb..) kellőképpen változatossá tette az útvonalat. Egy helyen, a 25 km környékén, egy négyes kereszteződésnél szalaghiány miatt összejött egy kisebb csapat, de rövid tanakodás, evés-ivás után sikerült jó irányba tovább kerekeznünk.. Ezt leszámítva a pálya kijelölése nagyszerű volt, sok nevesebb versenyen példa lehetne… Ezután lassan lehagytam a többieket, és az utolsó 10-15 km-en egyedül tekertem, próbálva a legjobbat kihozni magamból.

mtb_piknik4

Az utolsó pár km-en kezdett el esni az eső egy kicsit, de kimondottan jólesett, a cél előtti „hajrában” felfrissített, és legalább az út sem porzott már annyira. Épp eleget nyeltem az elején..

mtb_piknik5

A szinte jelképes nevezési díjért nagyon jó hangulatot, jó pályakijelölést, és kitűnő vendéglátást kaptam cserébe. Amit külön megemlítenék, az az igényes rajtszám volt, pályarajzzal, telefonszámmal, és a design is tetszett nagyon. Az érem mellé kapott oklevél is szép gesztus volt, itt a példa, hogy kevés pénzből is lehet jó versenyt rendezni. A rendezők, a vendéglátók igazán lelkesek voltak, és ez bőven kompenzálta a „profi” maratonoktól elmaradt technikai színvonalat (pl. dobogó hiánya :-)), de az élmény legalább olyan jó volt. Nekem igazából ez számít!

Beszámoló:  Volf Ancsa

2021-01-04  HEGYIKERÉKPÁR

SALGO RIDE 2020 - F*UCK COVID EDITION

Még a koronavírus-járvány sem tudta megakadályozni, hogy a Merkapt SE hegyikerékpáros csapata megtartsa az évindító és évzáró buliját. [...]

Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: nyolc + három =