24 ÓRA BRINGA - ESŐBEN, SZÉLBEN, GIPSZBEN!
HEGYIKERÉKPÁR 2014-08-24
24 óra bringa
Bő egy évvel ezelőtt, csak a montis 24
órás duós rutinunkkal
vártuk a Kiskunlacházi repülőtéren rendezett 24 órás
országúti duós futamunkat.
Idén ez annyival módosult, hogy már
ebből is volt egy komoly tapasztalatunk, ami azt jelentette, hogy
jobban tartottunk tőle, mint a montis
duózástól. Ez a verseny
mentálisan tud nagyon felemészteni, és
a rettentő monotonitása felőrölni.
Egy héttel a rajt előtt, csak hogy menjek egy kicsit az
országútival is, elmentem a Dobogókő
csúcstámadásra. Miki nem tartott
velem, hiszen szombatra esett és ez neki munkanap. Viszont
egy rossz lépésnek köszönhetően
eltörte a jobb csuklóját.
Sajnáltuk a csuklóját is nagyon, de a
legfontosabb kérdés rögtön az
lett, hogy mi lesz akkor a 24 órással?!
Ketten azonnal felajánlották, hogy beugranak Miki
helyett, nehogy a semmibe vesszen a nevezésünk.
(Köszi Felföldi Viki és Kaklac!) Ezeket az
alternatívákat azonban gyorsan el is
vetettük, nem mintha a
váltószemélyekkel lett volna
bármi gondunk, de a duónk az minden
értelemben duó és ennek ez a lényege!
Második lehetőség az volt, hogy
átállok szólóba, amire
egyáltalán nem vágytam - nem vagyok
szólós típus.
Poénként felmerült a tandem is, amiből
továbbléptünk a fekvő
bringára. Annak a kormányára nem kell
rátámaszkodni, van is
kéznél egy, próbáljuk meg
azzal. Még ha nem is tud vele Miki 12
órát menni, de legalább a
felállást nem kell megváltoztatni.
Lesz, ami lesz, próbáljuk meg. Annyira
bíztunk benne, hogy működni fog az
elképzelés, hogy a főpróbát
is csak a helyszínen tartottuk meg. :)
Eljött a szombat reggel. 8-kor felvettük Keszthelyi
„Duracell Nyuszi” Mónit, ő sokat
segített nekünk Zánkán is
és kíváncsi volt ennek az
országútis változatára,
és vállalta, hogy eljön
segíteni. Alex már tavaly is részt
vett az eseményen és idénre is
jelentkezett. 9-kor már a a Kiskunlacházi repülőtéren a bázist építettük, majd a nevezést is átvettük egy nagyon komoly rajtcsomagban.
Megnéztük a görkoris,
sírolleres és 50 km-es mezőnyfutamot, majd
eljött „a most ugrik a majom a
vízbe” pillanat. Miki fel a fekvőre és
irány a pályabejárás, ami
tavalyhoz képest semmit se változott, pont olyan
monoton maradt.
Délután 3, rajt! Mostani taktikánk a
megszokott 3 óránként
váltunkhoz képest annyit változott,
hogy majd meglátjuk Miki hogy bírja és
ahhoz alkalmazkodunk.

Mivel egy remek kis bolyt sikerült rögtön az
elején elcsípnem ezért mondtam, hogy
minimum 4 órát megyek, hátha tudok egy
kis előnyt összehozni. Így az első 4
órámban 140 km-t rögtön
össze is kaptam, ami a kategóriában 4
kör előny lett és összetettben is a
másodikak voltunk.
Terv szerint Miki 2 órát kellett volna, hogy
menjen, de nagyon jól ment neki, így majdnem 3
órát hozott. Közben Háden
Tomi is kilátogatott - ami nagyon jól esett -
és a váltásunkig ott is maradt.

Elviselhető szemerkélő esőben váltottunk este
10-kor. Alex, aki az időjárást és a
körök számát követte a
neten mondta, hogy nem kell esőcucc, mindjárt
eláll. Ennek megfelelően vágtam neki a
következő szakasznak, amit úgy terveztem, hogy
amíg bírom nyomom, mivel hajnalra komoly eső
ígérkezett. Sajnos egy
hátsó defekt a tervemet nem engedte kivitelezni,
így a 11. kör végén
váltottunk. Szerencsére jött ismerős a
pályán, akivel tudtam a boxba üzenni a
helyzetről. Miki leváltott és nekiindult az
esőnek. Leginkább azon aggódtunk, hogy a gipsz ne
ázzon el. Állhatatosan ment 2
órát majd váltottunk.
Én teljes eső elleni felszerelésben,
sisakhéj és kamásli, indultam neki.
Ekkor 11 kör előnyünk volt. 4 kör
után minden szuper cucc ellenére
tökéletesen átáztam, 10 fok
volt és a kb. 60 km/órás
szél az esőt szinte jéggé
változtatva szórta az arcomra. Itt jött
el az a pillanat, hogy lementem taktikai
megbeszélésre, ekkor negyed 5 volt.
Móni még talpon Miki Alexszel a
hálóban nyakig takarózva.
Megállapítottuk, hogy 14 kör (kb. 3,5
óra) előnyünk van, és
várhatóan 6-kor eláll az eső.
Így gyorsan bebújtam Miki mellé,
így hárman hátul, Móni
pedig az első üléssort elfoglalva, kicsit
szenderegve vártuk a reggelt.
És tényleg elállt, sőt
láthatóan a Nap is mutogatta erejét,
viszont a szél nem hogy nem csendesedett, de
durvább lett, mint azt bárki is szeretett
volna.Miki mondta, hogy egész nagy kedve van kimenni,
így valamivel 7 előtt elindult. Majdnem 2
órát ment, majd 2,5 órára
leváltottam.

A hosszú egyenes egyik irányában -, ha
még volt az embernek kedve és ereje - 40
km/órás tempót egyszerűen lehetett
produkálni, viszont ahogy megfordultunk a 18-ért
is komoly küzdelmet kellett folytatni. Közben Kaklac
is megérkezett, aki még segíteni is
beállt, fotózott és szurkolt
nekünk.
Ezután még Miki 2 órát
én pedig 4 kört tettem hozzá az
eredményhez, így végül 81
körrel 567 km-rel kategóriánkban
elsőként, a 7 duó között pedig
idén „csak”
másodikként végeztünk.
A tavalyi rekordot nem sikerült
megdöntenünk, de egy pillanatig nem voltunk
csalódottak. Szerintem Miki megdöntötte a
24 órán belül legtöbb km-t
begipszelt csuklóval
kerékpározók rekordját,
és azt a tervet is sikerült véghez
vinnünk, hogy duózunk - ahogy szoktunk.

Eredményhirdetés,
táborbontás, majd egy közös
vacsorára még elmentünk
levezetésként. Ismét megkaptuk
nyereményként, hogy jövőre
fél áron indulhatunk, lehet akkor megdől a
rekord…

Nagy köszönet az otthonról és
helyszínen szurkolóknak, és a
legnagyobb Móninak és Alexnek!
Hajrá Merakpt!
Beszámoló: Hudák Szilvi Fotó: Csete Sándor
|