MINDEN IDŐK LEGMENŐBB FUTÓBRINGÁJA
HEGYIKERÉKPÁR 2017-07-29 A csapatunk egyik alapító tagja már a gyermeke születése előtt azon morfondírozott, hogy milyen lesz a kislánya első bringája. A több évre visszanyúló projekt a végéhez ért és elkészült az egyedi építésű futóbringa, amelynek láttán nem csak a játszótéren esik majd le mindenkinek az álla. A bringa elkészítéséről Röfi számol be.
A kislányom születése után akadtam erre a topikra és nem sokkal később mutatta be a Paradox a saját Kokua Jumperét. Ekkor határoztam el, hogy nekem is kell készítenem egyet, mint boldog apa és lelkes kerékpáros. Nagyobb hangsúlyt kapott a design, mint a tömeg, így nem is lett könnyebb, mint a gyári bringa. Az építés eléggé elhúzódott, de még időben elkészült. Ezt szeretném megmutatni nektek!

Az gyári modell beszerzése után egymás mellett készültek az alkatrészek.
A váz A lakk eltávolítása után magam políroztam a vázat, majd lézergravírozással megkapta a feliratokat. A forgáspont csapágyakat kapott és kifúrtam a fékkábel helyét. Kapott egy gravírozott alu headbadge-t is.
Láncvilla A láncvilla PM tárcsafék adaptert kapott és ki lett fúrva a fékkábel helye, végül Honda Jazz Pink színre lett festve.
Villa Sikerült vásárolnom egy nyak tetején sérült CX full karbon villát. Lábait levágtam a gyári villa méreteihez igazodva és alu tömböket ragasztottam bele, amikből kialakítottam a papucsokat. A féktüskék helyére 2 db LED lett beépítve, amiket a villanyakból egy rezgésérzékelő kapcsol ki-be, míg az időzítésről külön elektronika gondoskodik. Az áramforrás 3 db AAA elem, szintén a villanyakban.

Első kerék Az agytest egy karbon villanyak darab lakkozva, amibe aluperselyek kerültek, amik a csapágyat tartják - alu tengellyel és Shimano gyorszárral. A küllőzés radiális, egyenes fejű Sapim küllővel, piros alu küllőanyával, a felni maradt a Kokua gyári, ami polírozva lett.

Hátsó kerék Az agytest egy régi Marzocchi becsúszószár-darab polírozva. Csapágyakat kapott, alu tengellyel, Shimano gyorszárral. A féktárcsa rotorját egy régi agyról származó csillag tartja, ami pontosan lett illesztve, majd csavarokkal rögzítve. A küllőzés radiális, egyenes fejű Sapim küllővel, piros alu küllőanyával. A felni itt is a Kokua gyári maradt, amit polírozásra került.

Fék A fék egy XT M785 hidraulikus tárcsafék lett. A fékkart nem módosítottam, elég volt csak közelebb állítni, így is kényelmesen eléri a lányom.
A bringa súlya: 3420 g
Kokua Jumper Custom Made from Tamas on Vimeo.
Beszámoló, képek és videó: Röfler Tamás
|