high5_1 hajtany1 northwave
heavytools1 bryton rudyproject1

GERECSE MARATON

HEGYIKERÉKPÁR 2012-07-21

Eljött a "nagy nap" is az idei évben. Enyhén szólva, máshogy alakult, mint a szezon elején terveztem, de nem bántam meg, sőt! Újabb hazai, számomra eddig ismeretlen hegységben versenyezhettem.

Mit terveztem máshogyan még valamikor februárban? Tavaly részt vettem a nagyváradi Királyerdő Maratonon, oda szerettem volna visszatérni, hátha lesz valami keresnivalóm az ottani mezőnyben. Sajnos úgy alakult, hogy változtattak a pályán (sokkal nehezebb lett és ahhoz még kevés vagyok, bármilyen mezőny verődik is össze) és a csapattársak is sorra vonták vissza a részvételi szándékukat. Ezzel az utolsó motiváló tényező is megszűnt, miszerint a csapat egy rég nem látott részével tölthetek el egy hétvégét a Bihar-hegységben.

Itt jön képbe az először megrendezett Gerecse Maraton. Eredetileg szomorúan konstatáltam, hogy üti majd a nagyváradi versenyt, de mivel az nem jött össze, már adta magát hogy induljak. Péntek este még hazautaztam Esztergomba, hogy majd másnap reggel innen autózzak a verseny helyszínére. A távolság kemény 34 km, szóval nem is kell nagyon korán fölkelni. De éjjel arra ébredtem, hogy esik. Az eső...

Kisbaltáknak talán jobban örültem volna, mert az vagy álom, vagy előbb-utóbb biztosan elfogy. Nagy nehezen újra elaludtam, majd az ébresztőóra keltett fél hétkor. Még mindig esik. A fene ebbe az egészbe, semmi kedvem nem volt kibújni az ágyamból, de közben eszembe jutott Jucus. Nála lesz az új bukóm, úgy beszéltük meg, hogy ott veszem át tőle. Úgyhogy mégis előbújtam, gondoltam, ha mást nem is, legalább beszélgetek egy kicsit a verseny előtt, majd szépen hazajövök. Persze a bringát is betettem a kocsiba, hátha arrafelé nem esik.

Induláskor jutott eszembe, hogy hát én előneveztem és a nevezési díjat is már átutaltam. Ezek szerint mégis indulnom kéne? Az úton folyamatosan ezen járt az eszem, lassan már magamnak is unalmas voltam ezzel az egésszel.

gerecsemaraton70

Kicsit nehezen találtam meg a helyszínt, de a szokásos, kövessünk bringával pakolt autókat módszerrel végül meglett a versenyközpont. Először Szóriba és Danó Petibe botlottam, akik rögtön el is zavartak nevezni, hogy ne játszam itt a nagyhalált, tudják, hogy szeretek dagonyázni, majd Pásztor Laci kocsijánál már csapaton belül ment a diskurzus, hogy ki indul, ki nem, van-e sár? Azzal sikerült meggyőznie, hogy ha nagyon sár van, akkor kiállunk az első, kisebb kör végén. Gaál Tomi már nem volt ennyire lelkes, közölte, hogy ő ugyan el nem indul és Oszi is hazaugrott a futócipőjéért és inkább a 10 km-s futóversenyen indult. Így maradtunk öten, illetve hatan a társaságból: Jucus, Imre Szabi, Ondok Laci (jó volt újra találkozni vele, de a 24 óráson való indulásra rögtön nemet mondott, majd végighallgatva az érveimet, megismételte.:D), Pásztor Laci és kisfia (ő az a bizonyos +1, lassan már csapattagnak számít, annyi gyerekversenyen indul :)), valamint én.

gerecsemaraton200

Szabi és Ondok Laci a rövidebb távot, míg mi többiek a hosszabbat választottuk. Utólag kiderült, hogy szinte ahány ember, annyiféle elmélet létezett, ami a táv hosszúságát illeti. Meggyőződésem volt, hogy 56 km és 1600 m a szint, de hallottam 52-53 km-t, sőt 61 km-t is. Ez utóbbi lett végül is a valós.

gerecsemaraton30

Rajt előtt Tóth Andris még rámaggatta a pulzusmérőjét, hogy Viki ne csak az átlagpulzust lássa a verseny végén, hanem legyen több információja, hogy mit is művelek verseny közben. Amit látni fog, az az, hogy nulla bemelegítéssel nagyon megugrik a pulzusom, úgyhogy meg is volt a menetrendszerű leszakadásom Laciról már aránylag az elején.

A jókedvemnek ugyan nem tett jót, de hát amúgy sem volt túl sok ebből, így nem foglalkoztam vele. A tökéletes apátia akkor tört rám, amikor az első, csúszós lejtőn beragadtam Horváth Csabi mögé (egyes fórumokon Dante néven lehet ismerős), majd amikor Orosz Anitával megelőztük, Anita túlvállalt egy szakaszt és elcsúszott közvetlenül előttem, így inkább én is fetrengősre vettem a figurát. Nem az ő hibája volt, szerencsére nem ütötte meg magát. Nekem viszont az a kevés kedvem is elment az egésztől. Már-már azon agyaltam, hogy de jó lenne most egy defekt, mert akkor csak szépen visszagurulnék a rajthoz.

gerecsemaraton50

Szerencsére itt véget ért a sáros szakasz, kezdtem magamra találni, szépen tudtam gurulni lefelé is, fölfelé sem volt gond, sőt, megint fölértem Anitáékra, a női mezőny elejére. Vonatoztunk egy kicsit, majd amikor a 15 perccel később indított rövidtáv eleje utolért Imre Szabiékkal, meghúztam én is az emelkedőt. Vicces volt, ahogy a rövidtáv későbbi győztese mindenkitől innivalót kunyerált. Egyszerűen kulacs nélkül indult. :)

Nem sokkal később a pálya visszatért a rajt területére, ahol Szabiék már levezettek. Szabi dobogós helyen, harmadiknak ért be a rövid távon, hárman sprinteltek a győzelemért. Elmondása szerint régen versenyzett ilyen jót.

gerecsemaraton60

Itt már meg sem fordult a fejemben, hogy nem megyek tovább, gyors kulacstöltés és nekiindultam a maradék két hegynek. Fél füllel hallottam, hogy mintha Fejes Miki azt mondta volna a mikrofonba, hogy a nyolcadik helyen vagyok a kategóriában, de ezzel már nem nagyon foglalkoztam. Elég kevesen vagyunk férfi felnőttben, ezek a számok nem jelentenek túl sokat. Beállt egy nagyjából konstans társaság körülöttem, velük előzgettük egymást oda-vissza, attól függően, hogy kinek melyik emelkedő vagy lejtő adta ki jobban, illetve kit sújtott kevésbé a technika ördöge, esetleg a görcsölés.

gerecsemaraton40

Az utolsó nagyobb mászás tetején láttam szegény Pál Gézát teljesen merev combokkal állni az út menti avarban és nem volt túl őszinte a mosolya. Szóltam hozzá, de válasz nem nagyon jött, így mentem tovább. Itt előzött meg Márkus Jani is, aki szinte az elejétől lassú defekttel küzdött. Innen már csak egy hullámvasutas rész következett, majd mindenki keresztje: az emelkedő a célig. :D

gerecse_maraton11

Azt kell mondjam, nekem tetszenek az ilyen versenyek (pl. a Vértes Maraton is ilyen): a táv nem túl nagy, de van bennük emelkedő rendesen, akár meredekek is, és a táv második felébe belecsempésznek egy kevés technikás részt is a pályát jelölők. Volt, aki kormányon áteséssel ijesztgetett az egyik fórumon minket az egyik lefelével kapcsolatban, de egész vállalható volt, szárazon meg akár végig teljesíthető is lenne nekem. Azért írom így, mert van, akiknek a sár sem akadály. :)

gerecsemaraton21

Végül négy percet kaptam Pásztor Lacitól, ami annyira már nem is rossz, remélem, hamarosan jön még kutyára úthenger. Jucus most "csak" negyedik helyre ért be, elmondása szerint az elején jól haladt, az első kör ment neki egész jól, majd 37 km-től elfogyott egy kicsit, onnantól túrázósra, nézelődősre fogta a dolgot. És tetszett neki a Gerecse. :)

gerecsemaraton3

gerecsemaraton2

Úgy érzem nagy köszönettel tartozunk a szervezőknek, hogy a montisoknak egy újabb, számunkra alig ismert hegységben életre hívtak egy versenyt. Be kell még lakni a helyszínt, hogy ki tudják használni a rajt/cél terület lehetőségeit, de részemről ennyi. Támogatom, hogy jövőre is legyen Gerecse Maraton, ugyanitt, ugyanígy, talán kicsit jobb időjárással. :)

Beszámoló: Buki
Fotó: hegyibringa.hu

2021-01-04  HEGYIKERÉKPÁR

SALGO RIDE 2020 - F*UCK COVID EDITION

Még a koronavírus-járvány sem tudta megakadályozni, hogy a Merkapt SE hegyikerékpáros csapata megtartsa az évindító és évzáró buliját. [...]

Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: nyolc + három =