high5_1 hajtany1 northwave
heavytools1 bryton rudyproject1

SZEZONZÁRÁS AUSZTRIÁBAN

HEGYIKERÉKPÁR 2016-10-10

Nem véletlen, hogy a csapat idei szezonzárójáról csak hetek múltán készül beszámoló a honlapunkra. Az ok roppant egyszerű: szinte mindent elmondtunk és megmutattunk az együtt töltött három napról már az előtt, hogy akár egyetlen karaktert is leütöttem volna.

A csapat Facebook oldalát követők láthattak a helyszínről feltöltött képeket, de a hazaérkezés után képgaléria, és pár napra rá videó formájában is képet kaphattak a történtekről, most ezeket egészíteném ki néhány mondattal.

Az nem újdonság, hogy külföldre szerveztük meg a szezonzáró táborunkat, hiszen 7 éve teszünk így, az már annál inkább, hogy Ausztria felé vettük az irányt. Ugyan kézenfekvő úticélnak tűnhettek korábban is a sógorok, de az ország keleti felében élő csapattagokra voltunk ez idáig tekintettel, ám most az ötlet Debrecenből érkezett…

merkapt_szezonzaro_4

Szálláshelyet gyorsan találtunk a magyar üzemeltetésű Stiefelhaus Bakancsos Vendégházban, amely St. Jakob im Walde-ban található, nagyságrendileg a jóval ismertebb Semmering környékén. A település 1050 méterrel fekszik a tengerszint felett, így nem ártott meleg holmikkal is készülni a kiruccanásra.

Pénteken az idő rövidsége miatt csak a faluban és környékén mentünk egy rövidebb, 17 km-es kört, de ezzel is 600 méter szintet gyűjtöttünk. Szállásunk St. Jakob im Walde-i sípálya mellett feküdt, innen gurultunk le előbb a faluba, majd ÉK-felé a kerékpáros túraútvonalon nagyrészt aszfalton, helyenként schotteren haladtunk a néhány elszórt farmból álló Kalteneggen keresztül a nyeregig, ahonnan lefelé vezet tovább az út Bromeggbe. Nem akartunk nagyon eltávolodni, így a nyeregtől visszafordultunk, és aszfalton tértünk vissza a szállásra.

merkapt_szezonzaro_3

Este a szomszédos szállodában vacsoráztunk, ahol 12 euró ellenében ehettünk annyit, amennyit bírtunk a különféle grillezett húsokból és a saláta bár kínálatából.

A szombati napra egy komolyabb menet terveztünk, amelynek a célja a Hochwechsel 1743 méteres csúcsa volt, illetve opcionálisan terveztük a Stuhleck (1782 m) meghódítását is. St. Jakob im Walde-ból a Rabl Kreuz hüttéhez vezetett az utunk, majd a Hochwechsel megmászása következett, ahol szeles, fagyos időjárás fogadott minket. A lefelé út Feistritzsattel (1298 m) felé vezetett, majd Pfaffensattel felé folytatódott, ahol rákényszerültünk egy bringásoknak tiltott szakaszra is, amit végül kisebb tolásokkal megúsztunk.

merkapt_szezonzaro_2

A Stuhleck alá érve rövid tanácskozás után úgy döntöttünk, hogy mindannyian felmegyünk. Az elágazástól egy 4 km-es út vezetett fel, amely pont 400 métert emelkedett ez alatt. Az 1782 méteres csúcsra érve még komorabb volt az időjárás, mint az előző csúcson, teljesen téli körülmények uralkodtak. A hegytetőn álló hüttében vártuk össze egymást és fogyasztottunk el egy test és lélekmelengető levest.

merkapt_szezonzaro_5

Beöltözés, csúcsfotó és lefelé száguldás következett, ahol Imikének sikerült 121 km-es csúcssebességet elérnie (köszönhetően egy plusz küllőmágnesnek). A hazautat Pfaffensattel-Bromegg irányban tudtuk le, ahol útközben egy balesetnek is szemtanúi lettünk, egy tehénszállító autó borult az árokba, amely percekkel korábban előzött meg bennünket. Végül 55 km és 2100 méter szint teljesítésével zártuk a napot. Este ismét a Berger Hotelben pótoltuk az elvesztett kalóriákat.

merkapt_szezonzaro_1

Vasárnapra is maradt egy kisebb kanyar, amelyet a „környéken” tettünk St. Jakob im Walde – Kandlbauer – Steinberg – Waldbach – Gumpold – Kandlbauer - St. Jakob im Walde útvonalon (25 km, 900 méter). A 10 óra előtti indulásnak köszönhetően, egész korán, kb. 14 órakor hazafelé vehettük az irányt.

merkapt_szezonzaro

Szombathelyen keresztül mentünk és jöttünk, Ausztriában egyáltalán nem közlekedtünk autópályán és itthon is csak Győrig és Győrtől, ami azért elég hosszas, jó 4 órás autózást eredményezett Budapest viszonylatában. Azonban nem kétséges, hogy a közösen átélt kalandok, a környezet szépsége, a csúcshódítás élménye minden méterét megérte mind az autózásnak, mind a bringázásnak. Az, hogy jövünk-e újra, csak a debrecenieken múlik.

A végére maradt a videó, ami a leírtakat mozgóképekkel is illusztrálja.

Beszámoló: Fülöp Miklós
Fotók: Csete Sándor
Videó: Fülöp Miklós

2021-01-04  HEGYIKERÉKPÁR

SALGO RIDE 2020 - F*UCK COVID EDITION

Még a koronavírus-járvány sem tudta megakadályozni, hogy a Merkapt SE hegyikerékpáros csapata megtartsa az évindító és évzáró buliját. [...]

Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: nyolc + három =