high5_1 hajtany1 northwave
heavytools1 bryton rudyproject1

BALATON RÉGIÓ MARATON

HEGYIKERÉKPÁR 2009-07-26

Hatodik alkalommal került megrendezésre a Balaton Régió Bringafesztivál keretein belül a Balaton Régió Maraton, a csodálatos Bakony hegységnél fekvő Kislőd településen. A csapat képviseletében négyen indultunk, Gaál Tomi, Enikő,  Juhász Peti és jómagam. Tomi hosszútávon, mi hárman pedig középtávon indultunk, amiről később kiderült, hogy inkább beillett volna egy gyengébb rövidtávnak.

Gyönyörű, napsütéses időben, fél 10 felé értünk le a focipályához, ahol értetlenül néztünk körül: lesz itt ma egyáltalán verseny? Volt ugyan egy pár autó bringákkal, láttunk egy kis mozgolódást is a sátrak körül, de a más versenyeken megszokott hangulatnak és nyüzsgésnek nyoma sem volt. Úgy tűnt az előző napi nosztalgia futam kifárasztotta a jónépet :) Leparkoltunk, majd elindultunk a Művelődési Házba átvenni a rajtszámokat. Itt tapasztaltam az első jeleit a szervezetlenségnek, egy külföldi versenyző rajtszáma "eltűnt", a későbbi  felnőtt férfi hosszútáv győztese pedig saját kezűleg gyártotta le és ragasztotta össze a rajtszámát, mindezt rajt előtt fél órával! :) Közben összetalálkoztunk Enikővel és Petivel, és lassan a rajt-cél terület felé indultunk.

Közben Ádámék is felébredtek, szólt a zene és a versenyzők özönlöttek a pályára  a lehető legnagyobb összevisszaságban. Két nagy lufikapu volt, nem tudtuk ki honnan indul, hová megy...izgalmas volt! Na, de végül is elfoglaltuk helyünket. Közben közölték, hogy a viharok miatt a hosszútáv 70 km helyett csak 60 km lesz: a sok kidőlt fa okozott gondot, így inkább rövidítenek. Ádám hozta a formáját, én személy szerint jókat nevettem a poénjain. Az alaphangulat szuper volt, de a rajtnál felcsendülő "Hej rigó rigó" című nóta végképp széles mosolyt varázsolt arcomra.:)
Aztán elkezdődött. Mindjárt a rajt után nem sokkal két esés is volt, sajnos összeakadtak egy páran a nagy rohanásban. Az első emelkedőnél szépen összetorlódtunk, annak ellenére hogy nem voltunk sokan és külön is rajtoltatták a családi ill. rövidtávos versenyzőket. Sajnos nem ez volt az egyetlen rész, ahol önhibámon kívül le kellett szállnom és tolnom a bringát....

A pálya nagy része egy nyomsávos út volt, ahol előzni nem, vagy csak alig lehetett. A  mászásokkal nem volt gondom, viszont a Duna maratonon történt esésem miatt nem voltam elég magabiztos a lejtőkön, nagyon óvatosan száguldoztam. A nagy esőzések itt sem maradtak nyomtalanul, jó pár kikerülhetetlen pocsolyán kellett átgázolnom. 6,5 km-nél értem utol a többieket, Enikőn nem lepődtem meg, Tomin annál inkább... Később  kiderült, hogy egy esés lassította le kis időre.

Az első 10 km-en nagyon döcögősen ment a tekerés, melegem is volt, a pálya is elég köves, rázós volt és a gumikat és a telót sem kellett volna ennyire keményre fújni, így a hátamat igencsak fájlaltam. Enikővel többször is előzgettük egymást, a második frissítő előtt lehagytam egy kicsit, majd nem sokkal később Petivel találkoztam, aki defektet kapott. Kb. 30 km-nél járhattam, amikor is egy lehetséges ellenfél elsuhant mellettem.

Gondoltam, nem fárasztom nagyon magam - még úgyis hátravan 10 km -, rátapadok aztán majd a végén megnyomom. Szépen lazán követtem, ám egyszerre csak nagyon ismerős lett a környék, és mire észbe kaptam, már befordultunk a célterületre. Nyomtam, ahogy tudtam, de már nem tudtam visszaelőzni. Mint később kiderült most nem múlt rajta semmi, de igencsak elcsodálkoztam, hogy a 40 km helyett csak 33 km lett a középtáv (a hosszútáv 70 km helyett a végén csak 55 lett).

Enikő pár perccel utánam érkezett be, előtte nem sokkal futott célba az első férfi hosszútávos. Sajnos Enikő sem volt szerencsés, a nem igazán egyértelmű pályakijelölés ill. a célterületen levő gyalogosforgalom következtében elesett, ráadásul még a bringát is magára rántotta.
Az eredményekre elég sokat kellett várni, a hirdetőtáblán többször is cserélődtek a részeredmények, a pontosítások miatt. Végül kiderült, hogy Enikő a 6. helyen végzett, én pedig végre átélhettem, milyen a dobogó legfelső fokán állni. :)

Nagyon kellemes, családias, jó hangulatú, laza verseny volt, jövőre sem hagyom ki!

Képek: KeZso

2021-01-04  HEGYIKERÉKPÁR

SALGO RIDE 2020 - F*UCK COVID EDITION

Még a koronavírus-járvány sem tudta megakadályozni, hogy a Merkapt SE hegyikerékpáros csapata megtartsa az évindító és évzáró buliját. [...]

Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: nyolc + három =