high5_1 hajtany1 northwave
heavytools1 bryton rudyproject1

HÁROM VÁR KUPA MARATON

HEGYIKERÉKPÁR 2009-10-19

A Magyar Hegy és Sportmászó Szövetség az Országos Hegymászó Találkozót idén a tatabányai klub szervezésében lévő Zöld Sportok Hétvégéje keretén belül tartotta meg 2009. október 17-18-án. A szervezők a szombati napra sziklamászó és tájfutó versenyt szerveztek és újdonságként a Három Vár Kupa hegyikerékpáros maraton verseny is most került először megrendezésre.

A Három Vár Kupa maraton verseny három távban lett kijelölve a Bakony hegységben. A rövidtáv 30 km, a középtáv 50 km és a hosszú táv 100 km. Az útvonalak jórészt erdei földutakon, a falvakat összekötő aszfalt utakon, és egyéb erdészeti úton, patakmederben, szántásban lett kijelölve.

Szombat reggel szolgálatban kicsit kialvatlanul keltem, mivel éjjel háromkor lévő riasztás kicsit felborította pihenésemet, de hát így jár az, aki dolgozik éjjel. Az ablakon kinézve a szemerkélő eső láttán pár gyors sms-t váltottunk kedves hölgyismerősömmel hogy menjünk e vagy sem, de végül az indulás mellett döntöttünk, főleg hogy Budapesttől azért Csesznek kicsit messze van. Csesznekre leérve hideg idő fogadott minket, (+5 fok) de bíztunk benne hogy ez majd melegszik. A rajtközpont egy fogadóban volt berendezve, ahol sajnálatos módon a valószínűleg rövid határidővel meghirdetet verseny és az egy hete folyamatos esőzések miatt csak néhány elszánt versenyző téblábolt.

harom_var_kupa_csesznek_2009_0001

Szám szerint a rövidtávon négy fő, köztük útitársam egyedüli hölgyként, míg én egy másik sráccal gondolkoztunk, hogy a közép vagy a hosszú távon induljunk-e. A végén a döntés megszületett, ha te mész a hosszun, akkor én is elv alapján beneveztünk a 100 km-re. A hideg idő miatt kicsit gondolkodóba estem, hogy mennyi ruhát is vegyek fel, meg hát eső is lehet és végül a hosszú mez mellett döntöttem, amit később nem bántam meg.

A rajt mindkét távnak egyszerre történt, a rendezők egy gépkocsival kivezettek minket a faluból, majd menetből nekiindultunk. A hosszútávosok - versenyzőtársam Laci és én - már az elején elléptünk a többiektől. Laci egy KTM bringából épített ciklokrossz bringával tekert, vékony gumikkal, én meg a jól bevált Magellánnal. A verseny rajtja után mondtam  neki,  hogy tekerjünk együtt és majd a végén eldöntjük kié legyen az első és a második hely, ö pedig ezen  jót mosolygott, valószínűleg tudott valamit.

harom_var_kupa_csesznek_2009_0002

Már az első öt kilométer aszfalt után kezdett gyanús lenni, hogy a srác sejti a dolgokat, mert nem igazán láttam csak a hátát, a terepre kiérve pedig végképp eltűnt a látómezőmből. Az úton folyamatosan váltogatták egymást az aszfaltos és az erdei földes, köves utak. A második aszfaltos szakasz után egy mezőn újra találkoztam Lacival, aki épp szembe jött velem, mint kiderült nem jó útra fordult le egy kettes kereszteződésben, így helyesbítve az utat újra együtt tekertünk egy 5 km-es kört, persze arra amerre nem vezetett a verseny, mert mint kiderül a másik út se volt jó, mert már előtte elrontottuk az irányt. Végén persze megtaláltuk a helyes utat, és Bakonycsernyéig a frissítőig ahol meleg teával vártak minket együtt tekertünk.

Gondoltam, ha már újra együtt akkor informálódom, hogy ö ki is, hol versenyez, és kiderültek dolgok, amiből láttam, hogy tényleg nem sok esélyem elsőnek beérni. Laci a KTM csapat versenyzője, a 24 órás versenyen szólóban 3. volt idén, és rendszeresen hosszútávon versenyzik, ahol általában az élmezőnyben végez.  Próbáltam az aszfalton tartani vele a tempót, de hamar rájöttem, hogy a negyvenes átlag nekem kicsit sok.

harom_var_kupa_csesznek_2009_0003

A frissítőponton a rendezők felhívták figyelmünket, hogy több helyen ismeretlen egyének elvitték a jelzéseket, így figyeljük a térképet is. Persze nekem pár kilométer után ismét sikerült egy kis pluszt beleraknom köszönhetően a kedvesen érdeklődő helyi 6-7 éves fiataloknak, akik megforgatták egy kicsit a jelzőtáblát. A helyes út megtalálása után egy erdei úton a rendezők elhaladva mellettem közölték, hogy ismét figyeljek, mert Laci is eltévedt, de mennek és kijelölik újra az utat. Az aktuális frissítő Várpalotán lett volna, de módosítottak az útvonalon, nem kellett lemenni a városba, hanem a fensíkon Várpalota előtt kaptam frissítést, és itt jött ismét szembe a versenyzőtársam, akivel már ahogy észrevettem teljesen külön utakon jártunk.

harom_var_kupa_csesznek_2009_0004

Az utat rávezették a Tési fensík mellett haladó aszfaltútra és Bakonynána érintésével egészen Dudarig a hosszú emelkedőkkel tarkított betonon haladtunk immár a hol szemerkélő, hol épp szakadó esőben. Ezen a szakaszon kicsit eléheztem, sikerült átfagynom és enyhén motivációt vesztenem. Dudaron ez egyik buszmegállóban két aranyos hölgy szurkolt, hogy „hajrá százasok” majd miután kiderült, hogy ők a következő frissítőpont közöltem velük hogy „mi épp nem vagyunk százasok, ilyen hidegben, esőben tekerni”. Innen a cél már csak kb. 15 km-re volt hátra terepen, ez volt az igazi montis terep, csúszós sáros erdei utak, patakmeder, és egyéb finomságok. A falu előtt még egy köves lejtőn lefelé szétugrasztottam pár túrázó csoportot, hagy lássák, hogy menyi energiám van még, majd begurultam a célba. Itt persze kiderült, hogy második lettem, ami lehet, így nem tűnik nagy dicsőségnek, de nekem nagy élmény volt ebben az időben végigtekerni ezt a távot.

Gyors bringamosás és száraz ruha felvétele után, a fogadóban gyűltünk össze az eredményhirdetésre és a jól megérdemelt gulyáslevesre, ami fantasztikusra sikerült. A rövidtávos versenyzők eredményhirdetése már beérkezésük után megtörtént, és hölgy ismerősöm abszolútban egy bronzot, míg a nők között egyedüli indulóként egy aranyat hozott, ezután mi is átvettük érmeinket és a bőséges ajándékokat. A Hegymászó Találkozó és a verseny rendezősége nagyon kitett magáért a szervezésben, és annak ellenére, hogy első kerékpáros maratont szervezték nagyon meg voltam elégedve a szervezéssel és főleg a szervezők lelkesedésével.

Beszámoló: Gaál Tamás

2021-01-04  HEGYIKERÉKPÁR

SALGO RIDE 2020 - F*UCK COVID EDITION

Még a koronavírus-járvány sem tudta megakadályozni, hogy a Merkapt SE hegyikerékpáros csapata megtartsa az évindító és évzáró buliját. [...]

Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: nyolc + három =