TANFOLYAMOK

MAGUNKRÓL

A Merkapt SE Hegymászó- és Túra szakosztály 2007-ben alakult egy túrázni szerető baráti társaságként, azóta a csapat mind összetételében, mind céljaiban teljes átalakuláson ment át.

Céljaink közt a terepfutóversenyektől, a hazai és külföldi sziklamászó túrákon át, a magashegyi hegymászásig minden szerepel.
Hegymászó oktatóink tagjai a Magyar Hegymászó Oktatói kollégiumnak (MHOK), és rendelkeznek a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karán (TF) elvégzett OKJ-s hegymászó oktató és edző képesítéssel.
Rendszeresen szervezünk különféle hegymászó tanfolyamokat, melyeket az MHOK követelményrendszere szerint szervezünk.
Szakosztályunk tagszervezete a Magyar Hegy- és Sportmászó Szövetségnek (MHSSZ).

HEGYMÁSZÁS HÍREINK

2014-02-03  HEGYMÁSZÁS

TÉLI MAGASHEGYI HEGYMÁSZÓ TANFOLYAM TIROLBAN

"A kitartó hóolvasztás után szép lassan elkészültek a kajáink, de a palack már ekkor is odafagyott az asztalhoz, pedig messze volt még a hajnali minimum." [...]

2013-03-31  HEGYMÁSZÁS

VÉRTES TEREP MARATON 2013

A nevezési időszak eljövetelével a Merkapt SE Hegymászó és Túra Szakosztály több tagja nevezett különböző távokon az idei versenyre. Vali, Viktor és Botond a félmaratoni távra, Oszkár és Tóni a maratoni távra, én pedig az ultramaratoni távra. [...]

2012-05-22  HEGYMÁSZÁS

ALAPFOKÚ SZIKLAMÁSZÓ TANFOLYAM

Már tavaly szerettem volna benevezni a sziklamászó tanfolyamra, de sajnos néhány kihagyhatatlan szakvizsga tett róla, hogy ne legyen rá időm. Elsősorban nem a vizsga miatt vágtam bele, inkább azért, hogy kipróbáljam magam és a bátorságom igazi sziklán. [...]

2012-05-02  HEGYMÁSZÁS

GRAZER BERGLANDI HOSSZÚ HÉTVÉGE

Ismét szervezkedésbe kezdett a csapat. Ezúttal a jól bevált Grazer Berglandba készültünk sziklát mászni. Tavaly egy páran már jártunk itt egy kissé esőáztatott körülmények között. Ezúttal viszont gyönyörű napsütéses nyári meleg várt minket erre a hétvégére. [...]

UPDATE: GRAZER BERGLAND!

Május elsejét úgy döntöttük sziklamászással ünnepeljük:-), Ausztria egyik legkedveltebb dél-keleti fekvésű mászó helyén Grazer Berglandon. Táborhelyünket a Rote Wand lábánál fekvő Frohnleiten település kempingjében vertük fel. [...]

2012-03-05  HEGYMÁSZÁS

PRÄBICHL TÉLI TÁBOR

A 2012-es év ismét egy közös eseménnyel vette kezdetét. Präbichl téli tábora volt a február nagy eseménye, volt aki síelni jött ide, volt aki túrázni, kikapcsolódni, de a hangsúly a téli alpesi hegymászó tanfolyamon volt. A Merkaptot összesen 14-en képviseltük. [...]

2011-09-19  HEGYMÁSZÁS

MONTE ROSA: EGY HÉT ALATT HÉT NÉGYEZRES!

A Wallisi-Alpokban található Monte Rosa csoport több négyezer méter fölé nyúló csúcsot foglal magába. Egy hetes kalandunk során igyekeztünk minél több négyezres csúcsot bekelebezni... [...]

2011-09-16  HEGYMÁSZÁS

MONTE ROSA 2011

Nagy kalandra indultunk! A Monte Rosa-csoport, vagy Monte Rosa-masszívum Olaszország és Svájc határvonalán kiemelkedő számos nevezetes csúcsot foglal magába, köztük Svájc legmagasabb csúcsát, a Dufourspitze-t is. [...]

2011-07-18  HEGYMÁSZÁS

HOHE WAND, AVAGY AZ ELSŐ NAGYFALAS MÁSZÁS

Számomra itt derült ki mi a különbség a Csókakői mászó-iskola fala és egy nagyfal között. Az első kötélhosszban kellett rájönnöm az utat nem a nittek mutatják, mert nem is nagyon voltak a falban. Hiába kerestem, nem volt a falban „nitt-mező”. [...]

2009-02-16  HEGYMÁSZÁS

OLASZORSZÁGI JÉGMÁSZÓ KALANDOK

Norbi barátom unszolásának 2009-ben engedtem, és részt vettem a Hámori Szikla-és Jégmászó Sportegyesület által szervezett jégmászó tanfolyamon az olaszországi Sappadában.  [...]

2009-01-31  HEGYMÁSZÁS

TÉLI MÁTRA XL TELJESÍTMÉNYTÚRA, MÁTRAFÜRED

Az elmúlt évben (2008) a teljesítménytúrázást a magashegyi expedíciózás egyik felkészülési módjának tekintettük, így esett meg, hogy részt vettünk a Téli Mátra túrán is. [...]

2009-01-11  HEGYMÁSZÁS

TÉLI TÚRA A RÁM-SZAKADÉKBAN

2009 Január 11-én reggel 8-kor lelkes kis csapatunk a Rám Szakadék felé vette útját. Napsütéses reggelnek néztünk elébe, de ereje még nem volt a napnak, így a dömösi templomnál elindulás előtt mindenki még egy réteg meleg ruhát magára öltött. Magunkhoz vettük az ekkor már [...]

2008-12-21  HEGYMÁSZÁS

KARÁCSONYI TÚRA ÉS TREPNIZÉS A VÉRTESI CSÓKAKŐN

A 2008. december 20-i hétvégén tartottunk a már lassan hagyományosnak számító karácsonyi túránkat és mászásunkat Csókakőn. [...]

2008-10-19  HEGYMÁSZÁS

ALAPFOKÚ SZIKLAMÁSZÓ TANFOLYAM

2008 szeptember és október hónapban alapfokú sziklamászó tanfolyamot tartottunk, melyen hat fő tanuló vett részt, és vizsgázott le sikeresen. A tanfolyam a hatszintű hegymászó oktatás első és egyik legfontosabb alapköve, melyen a tanulók megtanulják a sziklamászás alapjait. [...]

2008-08-19  HEGYMÁSZÁS

EXPEDÍCIÓ A PAMÍR HEGYSÉG 7134 M MAGAS LENIN CSÚCSÁRA

2008. július 27-én 5 fős hegymászó expedíció indult Kirgizisztánba, hogy a Pamír hegység egyik legmagasabb pontját, a 7134 méter magas Lenin csúcsot meghódítsa. [...]

2008-07-27  HEGYMÁSZÁS

AKKLIMATIZÁCIÓS TÚRA A MONT BLANC HEGYSÉGBEN

2008. márciusában a Retyezát-hegységben a téli magashegyi tanfolyamon merült fel az ötlet, hogy az idei évi „nagy” túránk előtt egy felkészülési és akklimatizációs túrát kellene tartani az Alpokban. Tavaly a Monte Rose csoportban voltunk hasonló okokból... [...]