Facebook


  FŐOLDAL  SZAKOSZTÁLYOK  SPORTKÖZPONT  KAPCSOLAT



CSATLAKOZZ

CSAPATTAGOK
TISZTELETBELI TAGOK
DICSŐSÉGFAL
ADÓ 1%



TÁMOGATÓINK

merkapt1 trek1 fnt_projekt1
high5_1 hajtany1 moose1
heavytools1 mountainbikeblog rudyproject1

STRAVA



CYCLO-CROSS BUDAPEST BAJNOKSÁG 2012

HEGYIKERÉKPÁR 2012-12-05

Minden rosszban van valaki!

Az idei 2013-as Budapest Bajnokság a korábbi rémtörténetekből jól ismert Postás SE Róna utcai pályán került megrendezésre. Elöljáróban kijelenthetjük, hogy a szervezők idén is kitettek magukért…

Jucus pár hete átküldte nekem a verseny kiírását én pedig kapva kaptam az alkalmon, hogy kipróbáljam az új cyclo bringámat éles körülmények között is. A 10 órás rajt ideálisnak tűnt: nem kell korán kelni, kényelmesen ki tudok menni a helyszínre, lesz idő bemelegíteni és felkészülni a megfelelő ruházattal. Persze a sors másként hozta. A sorsnak neve is van: Budapesti Kerékpáros Szövetség. Aki ismer, az tudja, hogy szeretek időben megérkezni mindenhova és felkészülten rajthoz állni. Ez most az alábbiak szerint zajlott:

8:45 - elindultam otthonról
8:50 - megálltam banánt venni
8:55 - megérkeztem a Postás pályára és beneveztem a versenyre
9:00 - a szervezők bejelentik, hogy 5 perc múlva rajt
9:05 - odaérek a rajthelyre
9:10 - RAJT!

Ez minden, csak nem ideális egy verseny megfelelő teljesítéséhez.

cyclocross budapest bajnoksag3_1

Később utána nézve a BKSZ saját honlapján már 9 óra volt megadva kezdésnek, ám akkor miért szerepelt minden egyéb oldalon 10 óra? Valószínűleg menet közben változtatták meg és erről nem mindenki értesült. Sajnos nem voltam egyedül ezzel a problémával.

cyclocross_budapest_bajnoksag1

Maga az indítás is mókásan zajlott: miután felolvasták a neveket és egyeztették a rajtszámokkal, az egyik versenybíró elindult a mezőny felé, hogy pár szót szóljon az indulóknak:

„Kedves versenyzők! Nem szeretném hosszúra nyújtani a beszédet, mert hideg van, és nem szeretném, ha megfáznátok. A startpisztoly elsütése után …”

Ekkor eldördült a pisztoly!

Az első sorban állók elindultak, mi pedig látván, hogy a verseny kezdetét vette a pedálunkat bepattintva próbáltuk utolérni az elejét. Sajnos a nagy kapkodásban az előttem haladó fiú pár méter után elcsúszott és elfeküdt a hideg földön, gondolom nem a fáradtság miatt.

Nagy nehezen összeállt a mezőny és indult a kb. 30 perc +1 körös futam. A pályát ismerőknek nem kell ecsetelni, hogy az előírásoknak nem megfelelő pálya igen nagy kihívást jelent mindenkinek. Fázni nem fáztam.

cyclocross_budapest_bajnoksag2

A focipályához visszaérve és felfutva a lépcsőn láttam meg legújabb csapattársunkat, Szilvit, aki hangosan bíztatott és fényképezett. Jó volt látni őt, mert a másik drukker, Alex csak az előre kiírt 10 órás kezdésre érkezett meg. Persze beszélgetni nem volt idő Szilvivel sem, de legalább a kulacsomat oda tudtam adni neki. Jó kis kergetőzés alakult ki a kb. 17 fős mezőnyben. A serdülők kerülgetése külön öröm volt. Új nyomvonalon haladt a verseny, ami jobban tetszett, mit a tavalyi.

Összességében jól éreztem magam – bár ez nem a szervezők érdeme - és az említett problémák ellenére is sikerült egy jót versenyeznem. Végre egy jó kis esős, saras, hideg, igazi CX verseny zajlott csekély számú indulóval. Csak azt sajnáltam, hogy nem hó esett, de majd lesz olyan is…

cyclocross_budapest_bajnoksag

Az 5 futamban lebonyolított és 20 korosztályban értékelt versenyen mindösszesen 46-an vettek részt, így sok esetben még egy dobogóra való induló sem volt. Azt hiszem a szervezők részéről nagy hiba lenne az érdektelenséget a 2 fokos hidegre fogni…

Bevetésen az új fegyver
Az év vége felé kezdett motoszkálni a fejemben a gondolat, hogy idén, de legkésőbb 2013 elején venni kellene egy CX gépet, mert hát lássuk be, ezekkel bárhol, bármikor lehet kerekezni és kevés kompromisszumot kell kötni a használata során. Az anyagi keret meg volt rá, csak a típus kiválasztása okozott gondot. Körbenézve a piacot, mindenhol egységes kép fogadott az általam meghatározott költségkeretben: alu váz, karbon villa, Shimano 105-ös szett. 
Állandó műszaki szakértőnkkel, Röfivel hosszasan leveleztem is ez ügyben és tároltam a fejemben és papíron az ötleteket, tippeket. Aztán akadt egy kiszemelt, akivel vázméret problémáim voltak. Ekkor kaptam a tippet Akerékpárboltosok-tól, hogy menjek el a Focushoz és ott "próbáljak" fel egy bringát. Így is lett. Elmentem és az egyetlen szóba jöhető gépet ki is próbáltam. Igaz ez már Ultegra szettel volt fűszerezve. A próba jól sikerült, bár nekem rövidnek tűnt a váz, de a hozzáértők meggyőztek, hogy ez a CX sajátossága. 
Már csak az ár volt kérdéses, mert a komolyabb felszereltséggel jóval meghaladta az erre szánt keretem, de végül sikerült mindenben megegyezni. A kiválasztott bringa így a Focus Mares CX 1.0 lett. Nagyon kis kezes gépet sikerült szerezni, úgy érzem. Fordulékony és rögtön reagál minden apró kívánságomra. Az edzéseket is sokkal hatékonyabban tudom ezzel végrehajtani. Remélem sokáig hű társam lesz a versenyeken és a minden napokban.
focus_mares_10_3

Beszámoló: Pásztor László
Képek: Hudák Szilvi


CIKKAJÁNLÓ



2018-04-17  HEGYIKERÉKPÁR

ZSELIC MARATON A KELLYS SÁTOR MELLŐL

Fördős Panni, a Zselic Maraton master 1-es női győztesének küzdeleme a verseny előtt, közben és után. [...]




KOMMENTEK











Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: hét + egy =