Facebook


  FŐOLDAL  SZAKOSZTÁLYOK  SPORTKÖZPONT  KAPCSOLAT



CSATLAKOZZ

CSAPATTAGOK
TISZTELETBELI TAGOK
DICSŐSÉGFAL
ADÓ 1%



TÁMOGATÓINK

merkapt1 trek1 fnt_projekt1
high5_1 hajtany1 northwave
heavytools1 bryton rudyproject1

STRAVA



MINDEN IDŐK LEGMENŐBB FUTÓBRINGÁJA

HEGYIKERÉKPÁR 2017-07-29

A csapatunk egyik alapító tagja már a gyermeke születése előtt azon morfondírozott, hogy milyen lesz a kislánya első bringája. A több évre visszanyúló projekt a végéhez ért és elkészült az egyedi építésű futóbringa, amelynek láttán nem csak a játszótéren esik majd le mindenkinek az álla. A bringa elkészítéséről Röfi számol be.

kokua_hand_made

A kislányom születése után akadtam erre a topikra és nem sokkal később mutatta be a Paradox a saját Kokua Jumperét. Ekkor határoztam el, hogy nekem is kell készítenem egyet, mint boldog apa és lelkes kerékpáros. Nagyobb hangsúlyt kapott a design, mint a tömeg, így nem is lett könnyebb, mint a gyári bringa. Az építés eléggé elhúzódott, de még időben elkészült. Ezt szeretném megmutatni nektek!

kokua_hand_made4

Az gyári modell beszerzése után egymás mellett készültek az alkatrészek.

A váz 

A lakk eltávolítása után magam políroztam a vázat, majd lézergravírozással megkapta a feliratokat. A forgáspont csapágyakat kapott és kifúrtam a fékkábel helyét. Kapott egy gravírozott alu headbadge-t is.

Láncvilla
A láncvilla PM tárcsafék adaptert kapott és ki lett fúrva a fékkábel helye, végül Honda Jazz Pink színre lett festve.

kokua_hand_made1

Villa
Sikerült vásárolnom egy nyak tetején sérült CX full karbon villát. Lábait levágtam a gyári villa méreteihez igazodva és alu tömböket ragasztottam bele, amikből kialakítottam a papucsokat. A féktüskék helyére 2 db LED lett beépítve, amiket a villanyakból egy rezgésérzékelő kapcsol ki-be, míg az időzítésről külön elektronika gondoskodik. Az áramforrás 3 db AAA elem, szintén a villanyakban.

kokua_hand_made3

Első kerék
Az agytest egy karbon villanyak darab lakkozva, amibe aluperselyek kerültek, amik a csapágyat tartják - alu tengellyel és Shimano gyorszárral. A küllőzés radiális, egyenes fejű Sapim küllővel, piros alu küllőanyával, a felni maradt a Kokua gyári, ami polírozva lett.

kokua_hand_made5

Hátsó kerék
Az agytest egy régi Marzocchi becsúszószár-darab polírozva. Csapágyakat kapott, alu tengellyel, Shimano gyorszárral. A féktárcsa rotorját egy régi agyról származó csillag tartja, ami pontosan lett illesztve, majd csavarokkal rögzítve. A küllőzés radiális, egyenes fejű Sapim küllővel, piros alu küllőanyával. A felni itt is a Kokua gyári maradt, amit polírozásra került.

kokua_hand_made2

Fék
A fék egy XT M785 hidraulikus tárcsafék lett. A fékkart nem módosítottam, elég volt csak közelebb állítni, így is kényelmesen eléri a lányom.

A bringa súlya: 3420 g

Kokua Jumper Custom Made from Tamas on Vimeo.

Beszámoló, képek és videó: Röfler Tamás


CIKKAJÁNLÓ



2019-07-15  HEGYIKERÉKPÁR

MTB TRILOGY EXTREME MARATHON

Ez a verseny az, amin ott kell lenned, és végig csinálnod, mert akárhányan mesélnek vagy éppen akárhány videót nézel meg róla, akkor sem hiszed el azt ami ott fog várni! Keczkó Zoli megtapasztalta: [...]




KOMMENTEK











Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: hét + nyolc =