high5_1 hajtany1 moose1
heavytools1 mountainbikeblog rudyproject1

VASÁRNAP ÉS HÉTFŐ: TEKER, AKI MENŐ

HEGYIKERÉKPÁR 2017-05-04

Több opció is kínálkozott a május elsejei hosszúhétvége bringázással való eltöltésére. Több éve visszatérő vendégek vagyunk a kolozsvári Bükk Maraton, így ez is pakliban volt, de végül a Kecskemét környéki SZÉP Kihívás kerékpáros teljesítménytúrára (205 km) és a másnapi balatonfüredi Balaton Mountainbike Maratonra (50 km) esett a választásunk. Részben a kiadósabb kihívás, a nagyobb edzésérték és kisebb költség együttállása, részben pedig Alex immáron szokásosnak nevezhető kerti partijára való meghívás, amely a Kecskemét kerülő esemény előtti szombat estére szólt.

Számunkra fontos volt a hosszú távú terhelés, amit a Kecskemét körüli 204 km tudott megadni és az utána következő terep, amit kifejezetten kívántunk már. Kíváncsi is voltam, hogy menne egymás utáni napokon ez. Főleg, hogy én kívántam adni a húzó-vezető ember szerepét országúton, aminek már jó edzésértéke van.

merkaptse_3

A szombat esti nagykőrösi Garden Party nagyon kellemesen sikerült - mint mindig. Ettünk, ittunk, beszélgettünk.  Alexbá frissensült, ropogós keszege és kárásza mindig Pazar, a kézműves sör pedig tökéletes hozzá.

SZÉP KIHÍVÁS

Másnap reggel sportos ébredés, reggeli, öltözés és helyszínre autózás következett. Nyugodt rajtot követően felálltunk a szokásos sorba, a nekünk megfelelő tempóra. A többnyire szembeszélben is tudtunk 30 km/óra tempóval menni, ami bírható volt mindenkinek. Rendszeresen felugrottak a vonatra hol többen, hol kevesebben, de senki nem akart vezetni helyettem. :)

Mondjuk nem is esett nehezemre a vezetés, örültem a tekerés edzésértékének. Ahol netán mégis hátszelet kaptunk ott teszteltük Alex keirin tudását. Egy idő után prüszkölni kezdett, úgyhogy vissza kellett venni a 38-as tempóból. 150 km felett már kérte, hogy csak 30 körül menjünk.

Az utolsó 30 kilométeren elég kellemetlen szembeszél volt, de már ki lehetett bírni úgy, hogy szinte éreztük az orrunkban a ránk váró lángos illatát. Kiválóan teljesített a társaság a 6:58-as menetidővel ilyen szélben, Szilvi - a nem százas térdével - ráadásul nem is a sor végére állt, ahol nagyobb szélárnyéka lehetett volna a két magas srác mögött. Tibi, aki nem szokott az ilyen hosszú terhelésekhez viszont az utóbbi évben nagyon felkötötte a nadrágját, így idén már valószínűleg nem fogom hátba vágni hosszú távosként érkezve. Na és Alexnek is jár a dicséret, aki egy sebességgel vállal ilyen kihívásokat…

merkaptse_2

BALATON MARATON

Másnap Balatonfüreden is szépen összejött a csapat, így megfelelően tudtuk képviselni a Merkaptot. Szilvi a térde miatt nem terepezhetett, de országúton ismét letekert kb. 35 km-t. Az esélytelenek nyugalmával beálltam a rajtban az utolsó traktusba, mert arra számítottam, hogy egy kellemes örömbringázást fogok tenni terepen az előző napi fárasztó bevetés után. Zével  beszélgetve el is indultunk, de az első emelkedőn megjött a harci kedv. Azt éreztem, hogy jól megy, bírják a combjaim és a szufla is megvan a lendülethez.

A körülöttem akkor lévők nem bírták úgy, ahogy én mentem volna, úgyhogy az első órában tulajdonképpen folyamatosan kerülni, előzni kellett az embereket. Aztán felértem az aznapi szintemhez megfelelő emberek közé, de itt is azt tapasztaltam, hogy az idő múlásával egyre-másra fogynak el a versenytársak és lemaradnak szépen sorban. Fájtak, égtek a combjaim, de tudtam, hogy ekkora távon tudom tartani ezt a lendületet.

Végül meglepetésemre az előző napi 204 kn országúttal, amit mozdonyként végigcsináltam majd a hátsó traktusból rajtolva 6 percen belül érkeztünk célba Buki, Káldi Tomi, Imre Szabi, Koleszár Zoli, Fehér Csabi, majd jómagam.

merkaptse_4

Nagyon jól esett, hogy ennyien ott voltunk a csapatból. Kellemesen el is beszélgettünk a mesés napsütésben. Hazafelé úton, ahogy szoktuk, megálltunk és ettünk-ittunk valami finomat, majd megküzdöttünk a Balatonról való hazajutással.

Köszönöm mindenkinek a társaságot és az élményeket!

merkaptse_5

Beszámoló: Ladányi Miklós

2017-10-09  HEGYIKERÉKPÁR

LEADVILLE TRAIL 100 MTB - KERESZTÜL AZ ÉGEN

Hogy miért utazik valaki 31 óra alatt 12 000 km-t Coloradoig, hogy aztán biciklizzen az „égben” 160 km-t? Többek között ezt is megtudhatjátok Buki beszámolójából. [...]

Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: négy + kettő =