high5_1 hajtany1 moose1
heavytools1 mountainbikeblog rudyproject1

SZEZONNYITÓ TÁBOR A MÁTRÁBAN

HEGYIKERÉKPÁR 2017-04-18

Megszámolni sem tudom már, hogy hányszor jártunk már a Mátra ösvényein és, hogy hányszor voltunk már Orsiéknál a Kétkerékben, de valami mindig visszavisz bennünket, most éppen a 2017-es szezonnyitónk teremtett jó alkalmat.

Idén kicsit szétszórva érkezett a társaság, ki hamarabb, ki később, valahogy most mindenkinek zűrös, rohangálós időszaka van. Ilyenformán egy kicsit több figyelmet kapott a pihenés, ami nem is a bringázások, hanem inkább az esti bulik intenzitásában nyilvánult meg. :) A három nap eredménye végül az eddigi legtöbb szint, majdnem legtöbb km a szezonnyitók folyamán.

merkapt_se_szezonnyito_matra_7

1.nap

Próbáltuk kicsit kerülni az eddig megszokott útvonalakat és újakat felfedezni. Első nap még csak kóstolgattuk a környéket Gaál Tomira való tekintettel, aki ki tudja mikor ült montin utoljára. Mátraszentlászlóról elindulva Mátraalmás felé vettük az irányt, majd Parádsasvár volt a következő célpont. Ide a piros jelzésen egy nagyon élvezetes kis lejtő vezet, tempós, néhol köves, figyelni kell, de nem vészes. Amolyan huncutul mosolygós. :)

Innen egy kis dimbi-dombi Parádóhután keresztül fel a Pisztrángos-tóhoz ahol már kezdett kicsit szétszakadozni a társaság az emelkedőkön, de végül együtt értük el a Vörösmarty turistaházat. Kis tanakodás után megbeszéltük, hogy lassan hazafelé vesszük az irányt, de hogy mégsem legyen olyan sima az út, legurultunk a Csórréti víztározóhoz, majd visszamásztunk a Görgőbikki útra, ami már hazavitt minket. Vacsorára a később érkezők is megérkeztek, majd Hajtány Mikiék nagy keleti Shimano utazásuk beszámolójával zártuk a napot.

merkapt_se_szezonnyito_matra_2

2. nap

Szombatra terveztük a királyetapot a Kékes meghódításával, itt egy kicsit kényszerpályán mozogtunk, mivel ezen a napon szervezték a Mátrabérc túrát is, amit mi szerettünk volna elkerülni. A Kétkerékből szintúton indultunk el Rudolftanya felé, majd innen a víztározó felett gurulgattunk tovább, míg ki nem értünk a Mátraháza felé vezető főútra. Úgy döntöttünk, hogy bevállaljuk az aszfaltot egy rövid szakaszon - fogunk még aznap sokat terepezni.

Mátraházára érve a társaság nagy része egyből a büfésor felé vette az irányt, míg Csabival ketten vaciláltunk, hogy megálljunk-e. Benne volt a menés a lábainkban, úgy döntöttünk, amíg a többiek töltenek, mi megyünk egy kört a csúcsig, majd utána a többiekkel közösen újra megmásszuk. Ennek az lett a vége, hogy mire a DH pályán lepattogtunk, addigra a többiek már lassan félúton jártak fölfelé, így annyira nem is lett nyugis a tempó a második körünkben, mint azt az elején tervezgettük.

merkapt_se_szezonnyito_matra_6

A Kékesen lányaink elköszöntek tőlünk, ők ma ennyit szerettek volna vállalni, a tervezett plusz körünket Mátrafüredre már nem kívánták végignyomni. A csapat szebbik felét hátrahagyva a Hidas-bérc felé gurultunk le a piros jelzésen, majd ezt követve egészen Mátrafüredig. Megtévesztő, mivel kettő piros jelzés is van a környéken, a mi választásunk a keletibb lett, ez a technikásabb, élvezetesebb, viszont kevesebben is ismerik.

Füredről a már kicsit megfáradt banda először a sárga jelzésen, majd a Görgőbikki úton haladt hazafelé. Amikor már nagyon nyúzottnak tűnt a társaság, Alex úgy döntött mégiscsak megkönyörül a társaságon és egy óriási tábla csokival öntött életet belénk. :)

Hazaérve egy kis szauna után a Vöröskő éttermet leptük el, majd további útibeszámolókkal és beszélgetéssel múlattuk az időt, amíg mindenki ki nem dőlt. Régen volt már a szezonzárónk, volt mit mesélni. :)

merkapt_se_szezonnyito_matra_4

3.nap

Ahogy csökkent vasárnapra a hadrafogható tagjaink létszáma, úgy erősödött az elhatározás, hogy 2011 után ismét elinduljunk a Muzsla irányába. Mély nyomokat hagyott sokunkban az a tolós, cipelős túra a járhatatlan útjaival... Idén viszont elővettük a nehézfegyverünk, Zsolti ajánlott nekünk egy bringázható útvonalat, illetve a lelkünkre kötötte, hogy a Nyikomon nemrég épült kilátót mindenképpen nézzük meg.

Bagolyirtásra gurultunk le a szállásunkról, majd kicsivel később a piros jelzésre rálelve indultunk a Muzsla felé. Itt már láttuk, hogy nem fog minden beleférni az időnkbe, rövidítenünk kell, a Muzsla-Nyikom-Ágasvár hármasból az utóbbi kettőt tartottuk meg. A Nyikomon eddig még sosem jártunk, Zsolti elmondása szerint tolós a felfelé. Párunknak sikerült kitekernünk és érdekes kép tárult a szemünk elé: vártak minket ebéddel!

merkapt_se_szezonnyito_matra_3

Na jó, nem minket, igazából egy futóverseny résztvevőit, ami Pásztóról indul és itt volt a befutója. A kilátóból belátni az egész környéket, mindenképpen megérni ellátogatni ide! A verseny szervezői szívesen vendégül láttak volna minket, de nekünk még küldetésünk volt, szerettük volna végigjárni a kék jelzést Ágasvárról - az sokunk kedvence. A mászás itt már egyikünknek sem esett jól, főleg mikor kitaláltuk, hogy szinte toronyiránt vágunk át egy-két kanyart a szerpentinen, mert arra is halad ösvény. Végül csak elértük Ágasvárt, ahol jó nagy piknikezést csaptunk. Innen már egyből Mátraszentlászló felé vettük az irányt lezárva ezzel az idei szezonnyitónkat.

merkapt_se_szezonnyito_matra_1

Ez a pár nap kicsit visszahozta a régi reflexeket, újra megtanultunk montizni, kicsit meghozta a szezon előszelét - kezdünk mindannyian fölpörögni. :)

Beszámoló: Szántai Vecsera Bálint
Fotó és videó: Csete Sándor

2017-11-21  HEGYIKERÉKPÁR

VESZPRÉM CROSS: A KÜZDELEM ÉS TAKTIKA ERŐRÓBÁJA

A vasárnapi veszprémi versenyen ideális bringás körülmények vártak minket. November közepéhez képest szinte meleg volt, a pálya kellemesen felszáradt, épp csak egy pocsolya keveredett valahogy a nyomba, de ez is kevés volt ahhoz, hogy a bringát összekoszoljuk. [...]

Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: öt + három =