high5_1 hajtany1 moose1
heavytools1 mountainbikeblog rudyproject1

KASSA MARATON: PÁRATLAN ÉLMÉNY A SZOMSZÉDBAN

HEGYIKERÉKPÁR 2015-09-23

Régóta terveztem már, hogy kipróbálom a Kassa maratont. Most végre minden körülmény kedvezően alakult, ráadásul az esemény része lett az idén debütált a hazai Pedal MTB Tour sorozatnak is, így jelentős számú ismerős résztvevőre lehetett számítani! :)

Péntek délután indultunk, hogy ki tudjuk még magunkat pihenni. Este 8 körül érkeztünk meg a Kassa belvárosában foglalt szállásunkhoz. Rövid városnézés közben meg is találunk az egyik legjobb éttermet, egy sétálóutcáról nyíló kis sikátorban. A sör is finom volt! Na de ugorjunk a rajtra! :)

Kassa_maraton_10

A várostól kb. 20 percnyi autózásra lévő Jahodna üdülőközpontból indul a móka. A nevezés nem drága, 13 € előnevezve (18 € egyedi sapkával a csomagban).

A pályát kivétel nélkül mindenki, aki már járt erre, nagyon dicsérte, úgyhogy jó kedvvel vágtam neki a 80 km-es Yeti távnak! A hosszú és a középtáv egyszerre rajtolt. Buki és Hajtány Miki szokás szerint megindultak, és színüket se láttam többet. :) Úgy gondoltam majd megyek Jucussal vagy Szilvikével - ha tudok. Ha meg nem tudok, próbálok valaki mást keresni, hogy lehetőleg ne kelljen sokat egyedül tekernem. Szilvi tempója kezdetben jónak is tűnt, az első csúcsig együtt mentünk. A jóféle lejtmenetben aztán leszakadt, de gondoltam majd úgyis utolér a következő mászásnál...

Kassa_maraton_13

Sokáig fel sem tűnt, hogy szaladnak a kilométerek! A pálya valóban fantasztikus! Az első hosszabb mászást kivéve rövid emelkedők, kellemes hullámvasutazás. Valóban rengeteg egynyomos ösvény! Ráadásul visszatérvén a rajtterülethez, egy betyár, épített kanyarokkal tarkított lejtőzős pályára is rávezettek minket!

Szilvi nem ért utol. Én viszont utolértem Jucust, aki most a Rapid nevezetű 50 km-es közép távon indult. Minden Hawaii volt, mígnem a Yeti egyre közelebb lábnyomozott, addig-addig, hogy be is ért minket, és szakadni kezdett az eső.

Kassa_maraton_11

Itt egy kicsit megbicsaklott a jókedvem! Kezdtem vizualizálni, ahogy a duplalencsés dioptriás szemüvegem szép lassan beázik és fel kell adni a mókát. Le is lassultam némileg. Egyre kevesebbet láttam, és a talaj is kezdett csúszni. Szerencsére Jucus tudott adni papírzsepit, amivel három megállás árán sikerült használható állapotba helyeznem a szemüveget. Az eső szerencsére alábbhagyott egy idő után, de csakhamar újra rázendített. A középtáv leválásáig nagyrészt együtt élvezkedtünk, ott aztán fájdalmas búcsút vettem és lélekben készültem a 35 kilométeres időfutamra (egyedüllétre). Innentől sajnos a pálya is jóval unalmasabb lett, jöttek szélesebb erdészeti utak, majd az aszfaltos részek. De legalább az eső elállt, és úgy is maradt!

Furcsa volt, hogy az itthoni gyakorlattal ellentétben, a pálya első fele (amin a középtáv is elhaladt) volt izgalmas. Azt hiszem mondhatom, hogy a legélvezetesebb, amin eddig jártam! Nálunk ez pont fordítva szokott lenni. Az intim részek többnyire a hosszú távokon vannak.

Na, itt kezdtem érezni, hogy a szokásosnál jobban elfáradtam, pedig sok volt még hátra! Természetesen, ahogy sejtettem, az utolsó szakaszt szinte végig egyedül tettem meg. Csak a frissítőknél hagytam hátra néhány játékost és a pálya vége felé a szokásos végkimerüléssel küzdőket.

Beérkezés után rögtön mentem is a restauráciába, a jó melegre! :) Ekkor még Miki a sörcsapnál, Jucus és Buki a tésztaosztásnál állta a sort, pedig egy órával hamarabb beértek nálam. Úgy látszik több nevező volt a szokásosnál. Mindkettő nagyon ízlett egyébként! (3 sör és 1,5 tészta volt a fogyasztásom) :)

Szilviért izgultunk kicsit, az utóbbi időben nem szokása utánam célba érkezni, de szerencsésen megjött, pont időben, épp mikor a dobogó harmadik helyére szólongatták. Tökéletes időzítés! :D

Kassa_maraton_12

Beszámoló: Csete Sándor
Fotó: Ladányi Miklós, Juraj Alfi Florek

2018-04-17  HEGYIKERÉKPÁR

ZSELIC MARATON A KELLYS SÁTOR MELLŐL

Fördős Panni, a Zselic Maraton master 1-es női győztesének küzdeleme a verseny előtt, közben és után. [...]

Alex2015-09-25 21:40:08
31/43, nem szoktam korán beérni :)
Sebők György2015-09-25 09:05:05
Na és hanyadik kettél? Én a Tekeregj csapatával vettem részt sajna kategória 150/95. lettem az utólsó 10km már vészes volt egyébként ott vagyunk a 3. képen jobb oldalt az a kis kupac.A vége nekem is unalmas volt ott inkább ellenkezőleg irányban kelett volna jönni.

Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: hét + négy =