high5_1 hajtany1 moose1
heavytools1 mountainbikeblog rudyproject1

SZEMBEN A SÁRRAL: TÉLI MÁTRA TELJESÍTMÉNYTÚRA

HEGYIKERÉKPÁR 2015-01-31

Már nem emlékszem pontosan hogyan jött az ötlet, hogy induljunk el a Téli Mátrán. Mintha valami Mary Popkids koncertet szorgalmaztak volna ismerősök és jött az ötlet, hogy ha már úgyis Pesten van az ember, akkor onnan már csak egy köpés a Mátra, tehát miért ne?

teli_matra_tt_11

Január elején földobtam a csapatnak és meglepetésemre elég sokan jelezték, hogy jönnének. Ahogy közeledett a túra, egyre aktívabb lett a társaság, a végére már követhetetlenné fajultak a diskurzusok, annyira pörgött mindenki. :) Jucus, Szilvi, Orsi, Alex és Zee lett a végső névsor az ország közepéből, Panni sajnos végül nem tudott velünk tartani. Debrecenből Oszi, Röfi és drága Kövér Laci barátunk látogatott el a túrára kiegészülvé még két útitárssal. A Dunántúlt Gaál Tomi és jómagam képviseltük, végül Tomival sajnos nem tudtunk összefutni, ő a leghosszabb távot (40,5 km) futotta le.

teli_matra_tt

Sokat gondolkodtunk azon, hogy melyik távot válasszuk, végül a 25 km mellett tettük le a voksunkat, ez elég hosszúnak tűnt ahhoz, hogy jópár órás elfoglaltsággal szolgáljon. A valóságban egyébként ez úgy zajlott, hogy Orsi közölte, hogy ő már benevezett az M távra, úgyhogy leszünk szívesek mi is végre regisztrálni oda. :)

teli matra tt 10_1

A kezdeti megpróbáltatások után következett a reggeli indulás összehangolása, aminél már a tizenöt percekért is vérre menő harcok dúltak, valahogy senkinek nem fűlött a foga a korai keléshez egy téli szombat reggelen. Személy szerint én is úgy voltam vele, hogy lesz elég koránkelés a szezonban, most inkább lazára venném az indulást. Ezt annyira sikerült összehozni, hogy szinte utolsókként értünk Mátrafüredre valamikor tíz óra előtt - Zee nagy örömére, ugyanis ő megvárt minket az indulással, míg Gaál Tomi akkor már nagyban futott, a Röfi által vezetett csipet-csapat pedig szép lassan sétálgatva haladt azzal, hogy majd utolérjük őket.

teli_matra_tt_12

Ekkorra már tudtuk, hogy jó nagy sár várható az alacsonyabban fekvő részeken, de túlságosan nem foglalkoztunk vele. Azzal indítottuk a túrát, hogy megpróbáltuk megtippelni mikor ázik be Szilvi és Alex futócipője, és a lelkükre kötöttük, hogy mindenképpen jelezzék majd. :)

Egy általunk ismert és kedvelt ösvényen indultunk neki a Mátrának, igaz most nagyon más arcát mutatta a terep, mint amikor bringával járunk erre. Inkább küzdős volt, mint élvezetes a bokáig érő sárban, már itt látszott, hogy nagy fába vágtuk a fejszénket. Ennek ellenére inkább a "majd lesz valahogy" volt az uralkodó gondolkodásmód, dumálgattunk, ökörködtünk, végülis pont ezért jöttünk.

teli_matra_tt_13

Meg kell hagyni, hogy volt egy-két érdekes figura is a túrázók között, hogy csak egyet említsek, egy hölgy, aki esernyőjét túrabotnak használva sétált a bokáig érő sárban. Nem vagyok az ilyesmihez hozzászokva. :) Végül 13 km után, a második ellenőrzőpontnál döntöttünk úgy, hogy a Kékest már kihagyjuk, sok lenne és be is sötétedne mire elindulnánk onnan lefelé. Egy gyors telefon Röfiéknek, hogy már nem érjük őket utol és inkább Mátrafüreden találkozzunk majd. Ők ekkor indultak neki a Kékes meghódításának Laciékkal.

Mátraházáról már egy ugyancsak ismert úton ereszkedtünk vissza Füredre, érdekes volt közben megtapasztalni, hogy egy gyalogos teljesítménytúrán is vannak elég nagy tempókülönbségek. Hasonló érzés volt, mint amikor a hosszútávon utolérjük a középtáv végét, csak itt most mi voltunk a lassabbak.

teli_matra_tt_14

Sötétedés előtt nem sokkal érkeztünk vissza az autóhoz, ahol végre levethettük a sáros cuccainkat és volt időnk az előre behűtött kölyökpezsgőt (értsd: a kocsiban hagyott) is elpukkantani annak örömére, hogy túlétük a napot. A debreceni társasággal úgy beszéltük meg, hogy a túra rajtjaként szolgáló iskolában találkozunk, majd valami étterem után nézünk, hogy legalább a vacsorát közösen költsük el. Alex javaslatára Gyöngyösön kerestünk fel egy pizzériát, mindenki nagy megelégedésére. A nagy beszélgetések közepette előkerültek a pöttömök képei is, hiszen volt pár büszke apuka a társaságban. Változnak az idők, pár évvel ezelőtt még teljesen más hangulata volt egy ilyen találkozásnak. :)

teli_matra_tt_16

Tomival összekötöttük a kellemest a hasznossal is, bringát boltoltunk, a régi gépem rajta keresztül talált új gazdát, ott búcsúztam tőle. Remélem, hogy jó sora lesz, nálam jól szolgált, hozzám nőtt az évek alatt. Egy rövidke pillanatig az is megfordult a fejemben, hogy mégis megtartom és inkább az újon adok túl…

teli_matra_tt_1

Lassan mindenki indult saját dolgára, a debreceniek haza, mi pedig Demjénbe, az ottani fürdő újonnan megnyitott barlangi részét néztük ki magunknak lazításképpen a túra utánra. Jólesett a meleg vízben áztatni a megfáradt izmainkat, a külső, nyitott medencének külön hangulata volt. Főleg, hogy Alexnek és nekem mezítláb kellett végigfutnunk a 150 méteres betonos szakaszt a mínusz két fokban, mivel papucsot jellemzően nem vittünk magunkkal.

Éjfél után értünk vissza Budapestre, ahonnan Alex még hazavezetett Nagykőrösre, szerencsére nekünk már csak az ágyba kellett bepattanni. A másnap egész jól indult a reggel tízórás ébredéssel, majd amikor lábra álltam akkor azért eszembe jutott, hogy előző nap mintha lett volna valami gyalogtúra is. :)

Ez az első közös Téli Mátránk története, és nem mondom azt, hogy nem lesz több. :)

Beszámoló: Buki
Fotók: Alex, Szilvi

2018-11-13  HEGYIKERÉKPÁR

ÉLMÉNYBRINGÁZÁS AZ ŐSZI ERDŐBEN

Vasárnap kihasználtuk az évszakhoz képest meleg időt és Fehér Csabi budai edzőkörét derítettük fel közösen. [...]

Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: egy + öt =