high5_1 hajtany1 moose1
heavytools1 mountainbikeblog rudyproject1

III. KONDENZGYÍK MARATON - MISKOLC

HEGYIKERÉKPÁR 2014-06-12

A két évvel ezelőtti saras, és a tavalyi nagyon saras menet után nyilván mindenki (gondolom a szervezők is.. :-) ) izgatottan nézegette az időjárás előrejelzést, ahogy a verseny időpontja egyre közeledett. A tavalyi teljesítést számomra csak az mentette meg, hogy bekészítettem a sárgumikat, és előző nap látva az állapotokat, fel is tettem a versenyre..
Ezúttal szerencsére nem volt ilyen gond! Nem volt jelentősebb eső hetek óta. Egyedül a patak mellett haladó úton volt némi sár, és néhány nagyobb pocsolyát kellett kerülgetni. Ennek köszönhetően rendkívül gyors volt a pálya. Volt is néhány nagyobb perec a gyors, nyomvályús lefeléken. De ne szaladjunk ennyire előre! :-)

Kihasználva a hosszú hétvégét, ezúttal is péntek este utaztunk le, a szokásos bázisra, a felsőhámori iskolába. Egyedül voltam a csapatból, így csapódtam a Hegyibringás arcokhoz, nehogy már unatkozzak egyedül.. :-)
Szombaton tekertünk két rövidebb kört bemelegítésnek, kb. 40km lett összesen. A kettő között csobbantunk egyet a Hámori tóban, hogy kicsit hűtsük a kedélyeket. Nagyszerű volt! Azt megállapítottuk, hogy fázni nem fogunk a versenyen, az tuti! :-D

Az estét a helyi haverok telkén ütöttük el a tűz mellett. Reggel aztán a szokásos készülődés, megálltunk egy kávéra a Szikla presszónál, és legurulás Miskolcra, majd fel a szokásos rajtterületre, a Majális parkba. Ahogy az idő közeledett a 10:30-as rajthoz, a hőmérséklet pedig a 30C°-hoz, Hunyával még megfeleztünk egy sört a hőség ellen, rövid bemelegítés, és már lehetett is indulni kerékpározni!

fodor_tam__s_kondenz.jpg_resize

Szép számmal jöttek idén a bringások, valószínű rekord nevezés volt az idei. 218 egyéni nevező, és 3 db háromfős csapat állt rajthoz. A jó idő(és valószínűleg az olcsó helyszíni nevezés…) megtette a hatását! A mezőny közepe tájáról rajtoltam, az elején nem sietve. Nem szerettem volna összeakadni valakivel a gyógyszergyárig tartó gyors aszfaltos gurulás közben. A pálya szinte teljesen megegyezett a megszokottal, ami jó hír volt nekem, hiszen már 6 kört teljesítettem rajta korábban. :-) Egyedül a végén a patakmeder melletti köves-vizes ösvényt cserélték le egy magasabban fekvő nagyon klassz egynyomosra. Nagyszerű döntés volt szerintem! Remek kis pálya ez! Aki nem ismerné, egy 28km-es körről van szó, tuti egynyomos ösvényekkel. Minimális aszfalttal. Az egyik kedvencem. Különösen szárazon!! :-D
Ebből kell nyomni egyet, kettőt, esetleg hármat. Attól függően, melyik távot ikszelted nevezésnél.

fodor_tam__s_kondenz.jpg__2__resize

Az első kör nagyon jól ment, talán túlságosan is. Kicsit szokatlan volt, hogy a korábbiakkal ellentétben most sehol sem kellett a pályán leszállni és tolni. :-) A második kör elején viszont a hosszú, napon szikkasztó szerpentines mászás közben már kezdtem érezni hogy lassulok. Talán keveset ittam, vagy lehet hogy már ekkor kellett volna locsolni magamra a vizet, nem tudom. Innentől sajnos egyre csökkent a tempó. Eléggé lekókadtam, volt egy kis hidegrázás is, úgyhogy innentől nem nagyon tudok beszámolni semmi izgalmasról. A lefeléket azért élveztem így is! :-) Csak a harmadik kör vége felé javult kicsit a helyzet, mikor eszembe jutott hogy talán kéne magam locsolni vízzel, az jót tenne…
Végül is meglett a három kör most is, ez a lényeg! Az időeredményt nem részletezem. Maradjunk annyiban, hogy a tavalyin javítottam úgy 2 órát. Ez elég jól hangzik.. :-D
A szervezést tekintve minden kifogástalan volt. Általában nem szoktam elsietni a beérkezést, ennek ellenére most is kaptam még gulyást és sört. Egy szavam se lehet! Elfogyasztása közben pont meg tudtam tapsolni a hosszú táv eredményhirdetését. Itt csak annyit emelnék ki, hogy Fityisz megnyerte a master1-et a merev-egysebi-színváltós gépével. Ezt azóta még nem dolgoztam fel magamban. Majd egyszer, talán… Igen gratulálok neki, és persze a többieknek is!

Hétfőn még levezetés gyanánt tekertünk egy igen élvezeteset Bánkút és Lillafüred között, aztán irány haza, egy kis egri megállóval. ;-)
Sikerült tartalmasan eltölteni a hosszú hétvégét! Ezúton is gratulálok a szervezőknek!

Beszámoló: Csete Sándor
Fotók: Hegyibringa, Fodor Tamás, Csete Sándor

2018-11-13  HEGYIKERÉKPÁR

ÉLMÉNYBRINGÁZÁS AZ ŐSZI ERDŐBEN

Vasárnap kihasználtuk az évszakhoz képest meleg időt és Fehér Csabi budai edzőkörét derítettük fel közösen. [...]

Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: öt + egy =