high5_1 hajtany1 moose1
heavytools1 mountainbikeblog rudyproject1

NOMAD ENDURO RIDE - KÉT NAP A VADONBAN

HEGYIKERÉKPÁR 2014-05-25

Míg nagyon sokan a Szilvásvárad Maratonra és a Bükk meghódítására készülődtek, addig Alex a Mátra vadonjába indult…

Miért megy valaki kerékpározni az erdőbe két napra? Nos, két nap jobb mint egy... ráadásul éjszaka kint aludni az erdőben, tábortűz mellett, fantasztikus élmény! Tervezgettük már egy ideje a dolgot, majd véletlenül ráakadtunk erre a filmre, és ez végképp betette a kaput:

Ezt már csak egy dologgal lehet felülmúlni, ha viszed magaddal a barátaidat is! Kerékpárunk van. Sátor, ponyva, hálózsák, valami mindenkinek van. Whisky szponzorunk ugyan nincs, de pálinkánk van...

Na, és miért a Mátrába? Elég jól ismerjük és szeretjük. Remek ösvények vannak! Tavaly voltunk először hasonló kalandon, akkor a Börzsönybe mentünk. Csak egy véletlen találkozásnak köszönhetjük, hogy megúsztuk szárazon. Szó szerint, mert éjszaka vihart kaptunk a nyakunkba, és nem lett volna szerencsés azon a tisztáson táborozni, ahol terveztük...

Ez alkalommal már, a múltkori tapasztalatokkal a hátunk mögött, nem érhetett minket meglepetés! Gyöngyössolymoson tettük le az autókat, ahonnan irány felfelé! Mátraszentimrén egy jégkém/sör, Ágasváron egy jó fröccs a mezőn, Keresztesen egy leves az Óvárban. Nem sietünk...

0_nomad_enduro_matra_tour_10

0_nomad_enduro_matra_tour_19

0_nomad_enduro_matra_tour_11

0_nomad_enduro_matra_tour_12

Mindkét napra kb. 35 km-t terveztünk. Ami végül kicsit kevesebb lett, de nem volt hova rohanni. Ahogy közeledett az első nap vége, baljós fellegek gyülekeztek. Úgy döntöttünk, hogy inkább hamarabb tábort verünk, mert esőben nem lenne kellemes. Nagyszerű döntésnek bizonyult, mert pont felállítottuk a tábort és begyűjtöttük a tűzifát, mire esni kezdett! Az eredetileg tervezett szálláshellyel ellentétben, itt a Hidegkúti turistaháznál állandó jelenlét van, sőt még szolid büfé is üzemelt, így aztán adott volt a helyzet. Vacsora után társasjáték, zenélés és tánc az épp ott tartózkodó csoporttal éjfélig, hajnalig. Ki meddig bírta... :D

0_nomad_enduro_matra_tour_1

0_nomad_enduro_matra_tour

0_nomad_enduro_matra_tour_18

0_nomad_enduro_matra_tour_14

Reggel csomagolás, reggeli és indulás előbb a Kékesre, majd vissza a starthelyre. A második nap kellemes felhős idő volt, nem tűzött a nap. Ez jól is jött, mert sok szintemelkedés állt még előttünk! Mátraházán egy lángos/hot-dog, Kékestetőn csúcs-fotó.

Ezúttal hamarabb jött az eső, ám szerencsére már szinte kizárólag ereszkedés volt hátra. Úgy döntöttünk, a táv végét Mátrafüred és Gyöngyössolymos között már aszfalton tesszük meg, mert arrafelé elég agyagos a talaj, nem akartunk tolást kockáztatni a cuppogós sárban. Egész jól meg is úsztuk. Pont annyira lettünk sárosak, hogy látszódjon csináltunk valamit...

0_nomad_enduro_matra_tour_16

0_nomad_enduro_matra_tour_2

0_nomad_enduro_matra_tour_3

A két nap alatt, kb. 60 km-t tettünk meg, 2000 m szintemelkedéssel, ami nem sok, de az élmény megfizethetetlen! :)
Biztos vagyok benne, hogy egyikünket sem kellett ringatni az éjszaka! Fantasztikus hétvégén vagyunk túl!

Beszámoló: Csete “Alex” Sándor
Fotó: Paraferee - www.paraferee.hu és Alex

2018-04-17  HEGYIKERÉKPÁR

ZSELIC MARATON A KELLYS SÁTOR MELLŐL

Fördős Panni, a Zselic Maraton master 1-es női győztesének küzdeleme a verseny előtt, közben és után. [...]

Alex2014-05-28 21:11:26
Csomagos túrán nincs hely pizsamának! Így is túl nehéz a zsák! :) (Ráadásul a képen is jól mutat) :)
Orsi2014-05-28 08:00:27
Látom Alex te pizsamának is mezt viszel :-DDD

Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: négy + hét =