high5_1 hajtany1 moose1
heavytools1 mountainbikeblog rudyproject1

JUBILEUMI SZEZONYITÓ TÁBOR 2014

HEGYIKERÉKPÁR 2014-04-08

Korábban már beszámoltunk róla, hogy az idei évben jelentős mérföldkőhöz érkeztünk, ugyanis a csapat fennállásának 10. éve köszöntött ránk. A közös ünneplésre több forgatókönyv is született, ám mégis csak az tűnt a legkézenfekvőbbnek, hogy a hagyományos szezonkezdő táborunkban szánunk időt a visszatekintésre, így a jubileum jegyében készülődtünk.

A tagok aktivitásán is meglátszott, hogy jelentős pillanat ez mindannyiónk életében, hiszen közel 90%-os részvételt produkálva (a 32 tagból 27 fő jelenlétével), bőven felülmúltuk az éppen ezen a hétvégén esedékes országgyűlési választás részvételi arányát.

merkapt_se_szezonnyito_0

A hétvége menetrendje is az évek óta megszokott formában alakult. Pénteken korán érkeztünk, így 3 napnyi közös bringázás várt ránk… és még sok minden más is! :)

Nyolcan már csütörtökön felutaztak a Mátrába, a Kétkerék Vendégházba (sőt, Buki az egész hetet ott töltötte), amely a szállásunkként szolgált, így péntek délelőttre szép számú társaság jött össze. A készülődés után, a már jól bevált kék jelzésen indultunk Galyatetőre, ahonnan a P+ jelzésen gurultunk le a Rudolf-tanyai elágazáshoz. Az első defekt itt ütötte fel a fejét, illetve a felnit, amit Háden Tomi szenvedett el. Innen a Mátra-nyereg felé vettük az irányt, majd Mátraházán álltunk meg ki egy kulacstöltésre, ki egy fröccsre. A piros jelzésen át jutottunk Mátrafüredre, onnan pedig a zöldön Lajosházára.  Itt ismét egy defekt lassított minket, ezúttal Jucus járt pórul.

merkapt_se_szezonnyito_4

Amíg a szerelés zajlott megállapítottuk, hogy egy 29-es kerékbe sokkal többet kell pumpálni, így ez hátrányt jelent a nagykerekeseknek. :) A Z+ jelzésen egy patakmederben haladtunk egész hosszan, míg végül elértük a Görgőbikki utat. Ezen visszatekertünk a Rudolf-tanyai elágazáshoz, majd tovább aszfalton északi irányba. A Fekete-tónál tértünk le balra az erdészeti földútra, ahol Ladányi Miki nyalt be egy defektet. Innen már szétszakadozott a társaság, hiszen közel jártunk a célhoz, végül mindenki épségben visszaért Mátraszentlászlóra.

merkapt_se_szezonnyito_103

Péntek este a közös éttermi vacsora után az emeleti társalgóban gyűltünk össze, ahol a menetrendszerű anekdotázás került terítékre, felemlegetve a legemlékezetesebb közös kalandjainkat. Természetesen a különböző szeszesitalok is előkerültek, így eshetett meg, hogy éjfél után az udvaron egy jó hangulatú közös szivarozásra, majd egy ruhában szaunázásra is sor került.

merkapt_se_szezonnyito_6

Szombat reggel került sor a harmadik alkalommal megrendezésre kerülő háziversenyünkre, amely minden körítésében megegyezett egy „hagyományos” verseny nyújtotta élménnyel. Az indulók rajtcsomagot vehettek át, amelyben rajtszám és támogatói ajándékok voltak, a pályát kiszalagoztuk, a nyomvonalat Strava szegmensként rögzítettük.

merkapt_se_szezonnyito_7

A verseny a lányok viadalával kezdődött. A futam az előzetes várakozásokkal ellentétben nem hozott meglepetést, köszönhetően annak, hogy az addig vezető Felföldi Viki defektet kapott, így a keréknyomással együtt az izgalom is elillant. A 30 perces futam után a sorrend Hudák Szilvi, Bartos Juci és (a hősiesen visszakapaszkodó) Felföldi Viki felállásban véglegesedett.

merkapt_se_szezonnyito_5

A fiúk versenyében is nagy tétekkel mertünk volna fogadni a végső eredményre, ám intő jel volt Viki defektje, így senki nem mehetett biztosra. A 45 perces menet első felében hatalmas tempót diktálva robogott a mezőny eleje, akik gyorsan megkezdték a lassabbak lekörözését. Az élen tekerő Imre Szabit Pásztor Laci üldözte hatalmas energiákat mozgósítva és próbált lőtávolban maradni. A célvonalon végül a papírforma alapján Szabi, Laci, Fehér Csabi sorrendben haladt át az élen záró trió.

merkapt_se_szezonnyito_8

A verseny után megtartottuk az eredményhirdetést, amely során a dobogósok a HIGH5, a Moose és a Kétkerék Vendégház jóvoltából értékes díjakat vehettek át, sőt, záró momentumként a futamon indulók között hegyibringa.hu-s kulacsok is kisorsolásra kerültek.

merkapt_se_szezonnyito_2

merkapt_se_szezonnyito_1

A házibajnokság végeztével visszatértünk a Kétkerékbe, hogy némi energiapótlás után egy délutáni túrára induljunk. A kék jelzésen, aszfalton legurulunk Mátraszentistvánra, majd át a falun (itt én szedtem össze egy tüskét) és tovább a kék ösvényen az Ágasvári turistaházig, ahol összevártuk egymást. Innen a P+-en, majd dózer úton a Csörgő-patak gázlóig ereszkedtünk. A patak túloldalán a jobbra induló erdészeti földúton folytattuk fel Fallóskútra, majd a Z3 jelzésen Bagolyirtásra. A zöldön közelítettük meg Mátraszentimrét, majd P+-en a Bőgős-rétet, innen némi aszfalt, majd a K+ következett, így értünk vissza ’szentlászlóra.

merkapt_se_szezonnyito_101

A szombati vacsorára a Vöröskő Étteremben került sor, ahol a nagyobbik termet lefoglaltuk (igaz, ha nem foglaljuk le sem fért volna be senki rajtunk kívül). Az este folyamán projektorral a falra vetítve megnéztük az alkalomra vágott videót és az elmúlt években készített további filmjeinket, elfogyasztottunk az ünnepi vacsorát, felvágtuk és megettük a szülinapi tortát, meglepetésként mindenkinek kiosztottuk a Trektől kapott Bontrager kesztyűket. Na, és nem mellékes módon a csapat tagjai megajándékozták a csapat vezetőjét (ezen sorok íróját), ezzel is megköszönve az elmúlt 10 közös évünket.

merkapt_se_szezonnyito_3

Vasárnap reggelre, amolyan évszaknak megfelelő időjárás köszöntött ránk, amely esős volt, ködös és 6-8 fokos, így többek meginogtak a bringázás gondolatától, ám egy 10 fős csapat így is összejött.

Aszfalton indultunk a Bőgős-réti elágazáshoz, majd tovább a Görgőbikki úton a Rudolf-tanyai elágazáshoz. Amíg Csabi a defektjét javította (mert lett neki) mi a kis menedékházban várakoztunk és próbáltunk elbújni a metsző, hideg szél elől. A szerelés után aszfalton tekerünk Mátraalmásra, majd átvágva a falun elértünk a Galyavári-patakig, innen pedig balra fel kezdtünk mászni az erdészeti úton. Az egyre szebb időben haladtunk felfelé, egy elágazásnál balra, majd ismét balra, amíg elérjük a Kopjafát Mátraszentlászló határában.

merkapt_se_szezonnyito_102

A házba visszaérkezve már csak az összepakolás és a búcsúzkodás maradt, így 14 óra környékén az utolsó autó is útra kelt.

Ismét egy emlékezetes szezonkezdő táboron vagyunk túl, amely történelmi mértékű részvétel mellett zajlott. Úgy gondolom, hogy kellemes emlékekkel gazdagodott, aki eljött és valamiért az érzem, hogy egy nagyszerű szezonunk lesz, amolyan jubileumi. :)

Lássuk mindezt mozgóképeken:

Végezetül ajánljuk megtekintésre a csapat első 10 évét bemutató videónkat, amelyben minden egykori és jelenlegi tag felbukkan.

Hajrá Merkapt!

Beszámoló: Fülöp Miklós
Fotók: Merkapt SE

2018-04-17  HEGYIKERÉKPÁR

ZSELIC MARATON A KELLYS SÁTOR MELLŐL

Fördős Panni, a Zselic Maraton master 1-es női győztesének küzdeleme a verseny előtt, közben és után. [...]

Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: hét + hét =