Facebook


  FŐOLDAL  SZAKOSZTÁLYOK  SPORTKÖZPONT  KAPCSOLAT



CSATLAKOZZ

CSAPATTAGOK
TISZTELETBELI TAGOK
DICSŐSÉGFAL
ADÓ 1%



TÁMOGATÓINK

merkapt1 trek1 fnt_projekt1
high5_1 hajtany1 moose1
heavytools1 mountainbikeblog rudyproject1

STRAVA



HARCOSOK KLUBJA - SUPERCROSS, ÓZD

HEGYIKERÉKPÁR 2013-11-02

A rántott csirke sült krumplival nagyon finom, minden gyerek kedvence. Meg persze a piskóta baracklekvárral, ahogy a nagyi készíti. Aztán mire felnőttem, meguntam a rántott húst, olyan ételeket kerestem, amit addig nem kóstoltam. Kipróbáltam a pacalt, a limeos-chilis csirkét, a csípős sült kolbászt még csípősebb tormával... és eljutottam odáig, hogy egy CX futamon álltam rajthoz.

Normális ember aszfalton országútival megy, terepre és földútra pedig montit vesz a lába közé. Egy ideje úgy gondolom, hogy a Cyclocross valahogy épp erről a perverzióról, a kihívás kereséséről szól.

Első igazi versenyem volt az ózdi, így mellbevágó volt az élmény. Pásztor Lacival jópár kört mentünk bejárásként. Kellemes pálya volt, szint nélkül, összesen három akadállyal és egy-két letöréssel, buckákkal, rézsűn egyensúlyozással.

Jucus, Laci, Zoli indultak a csapatból a 11.45-ös futamban. Az elejét még követtem. Jót küzdöttek egymással és a tereppel a résztvevők. A végére még esőt is kaptak a nyakukba, ami a mi futamunkat kényeztette el igazán...

supercross_ozd_merkapt_se_rajt_foto_le_bidon

Két célom volt: lehetőleg csak egy kört kapni Buzsóéktól, és lehetőleg Szász Viktor előtt beérni, aki régóta stabil pont nekem mindenféle versenyeken. A rajt előtt sprintekkel készültem, a stadion salakos körén, ebben nagyon jó az országúti öszvér. Úgy lehet vele megindulni, mintha igazi országúti lenne, pillanatok alatt negyvenig gyorsul. A rajt után gyorsan beállt a mezőny, én is megtaláltam a helyem, valahol Viktor előtt 2 kanyarral, amit igyekeztem tartani. 

A füves réten rázkódást még elviseltem, nyomni kellett, mert itt nagyon be lehet lassulni. A letörés, ami eddig csak érdekes volt, felázva, már egész izgalmas lett, tövében egy kavicsos derékszögű kanyarral. A rézsűn haladás a sárban már nem volt annyira mókás, de kockáztatni kell, mert "verseny van". Az addig buckának tűnő két lejárt agyagdomb komoly kihívás lett.

Az egyenesekben matekoltam egy kicsit: ha a 4-5. körben ér csak utol az eleje, akkor megúszhatom a második lekörözést. Aztán eltelt a negyedik kör és elveszítettem a gondolat fonalát. Utolértem Szalma Csabit, aki megtörve rótta a köröket, a gumijával küszködve.

supercross_ozd_merkapt_se_03

Én a harcostársaimmal küzdöttem. Volt bukás, korlátra szorítás, rézsűn bénázás, egy kis vonatozás, lemozdult a váltókarom, és a láncom is felkapódott. Méterről méterre küzdöttünk egymással a körökben. Az utolsónak egy országútis sráccal kezdtünk neki együtt. Igyekeztem elöl maradni, de meglépnem nem sikerül eléggé a pálya technikásabb első felén, így maradt a taktika. Az utolsó kanyarokban íven mentem elől, de rápihentem a befejezésre. Tudtam, hogy ő sprintbefutóra készül, így tartalékoltam a puskaport. A stadionba befordulva átvágtam egy járdaszegélyen, hátha ez kicsit megzavarja... aztán nagytányéron befordultunk a vizes salakra. 100 méter a cél... beleadtam mindent, ahogy a rajt előtti sprinteknél... és maradt egy arasznyi előnyöm a célban.

supercross_ozd_merkapt_se_foto_le_bidon

16. lettem, de nem ez a lényeg. Jót harcoltam, magammal, az elemekkel és a társaimmal. A bringa csupa mocsok, ahogy én is. Mindkét térdem összevertem, alig tudok járni, de jól esett, és már várom a következő összecsapást.

Beszámoló: Fehér Csaba


Számomra ez volt az első igazi CX verseny. Kicsit tartottam tőle, de a Buzsó által heti egy alkalommal tartott technikai felkészülés sokat segített. Bár az első lépcsőnél a 3. körben sikerült elesnem az ügyetlenségem miatt, de más gond nem volt.

A startnál a hátsó sorba álltam be és figyeltem a többieket. A startduda megszólalása után őrült tempót kezdett diktálni az eleje, amit a hátrébb állók nehezen tudtak követni. A stadionból kiérve már aránylag megnyúlt a mezőny, ami az előzések szempontjából kedvező volt. A rázós földúton a nyomból „kilépve” próbáltam előzgetni, ami igen sikeres is volt. A 3. körre már a kanyarok is jól mentek és a lehető legkevesebb fékezéssel tudtam haladni.

supercross_ozd_merkapt_se_02

Ekkorra 7 embert sikerült megelőznöm, de jött az a bizonyos lépcsősor: fejben elindultak a tanultak. Bringán jobb lábbal átlép, és a bal mellé helyez, felső cső megfog és a lépcső előtt kb. 4 lépéssel lelép, bringa felemel és futás. Na, a lelépésnél valahogy sikerült a súlypontomat a bringa másik oldalára helyezni, így a leszállásból esés lett és ráestem a technikára. Ez még nem is lett volna annyira fájdalmas - bár megütöttem magam és a fékkarváltóm is görbült - de az már rosszabb volt, hogy addig megelőzött emberek visszaelőztek egy szempillantás alatt. Az eddigi erőfeszítésem egy szempillantás alatt semmivé lett.

supercross_ozd_merkapt_se_01

Eltelt vagy fél kör, mire újra össze tudtam magamat szedni fejben és újult erővel nekilátni a hátrány ledolgozásának. A 6. kör végére 5 sporttársat sikerült is visszaelőznöm. Hiába, na! Ebben a sportágban nem nagyon van helye hibázásnak, mert ahhoz túl rövid a verseny, hogy javítani tudjunk. De ebből is csak tanultam és bevallom őszintén nagyon tetszett még így is a verseny. Nagyon fontos a jó technika és itt a le/fel szállásra és az akadályok leküzdésére gondolok. Értékes másodperceket lehet veszíteni egy ilyen hibával vagy akár egy rossz kanyarvétellel.

Beszámoló: Pásztor Laci
Fotó: Molnár Tibor, www.lebidon.net


CIKKAJÁNLÓ



2018-04-17  HEGYIKERÉKPÁR

ZSELIC MARATON A KELLYS SÁTOR MELLŐL

Fördős Panni, a Zselic Maraton master 1-es női győztesének küzdeleme a verseny előtt, közben és után. [...]




KOMMENTEK











Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: kettő + öt =