high5_1 hajtany1 moose1
heavytools1 mountainbikeblog rudyproject1

NYUGAT MTB MARATON KUPA - BALATONFŰZFŐ

HEGYIKERÉKPÁR 2013-10-12

Október 12-én, szombaton került sor a Nyugat Maraton Kupa harmadik, egyben záró futamára Balatonfűzfőn. A dátum számunkra azért volt kifejezetten fontos, mert egy ideig úgy tűnt nem tudunk elmenni a versenyre, mert az eredeti időpontja (10. 06.) egybeesett a csapatunk szezonzáró szlovákiai rendezvényével, de szerencsénkre a szervezőknek sem volt megfelelő az időpont, ezért egy héttel későbbre csúszott a naptárban.

Előjáróban azért annyit megjegyzek, hogy szezonzáró után lehet, mégsem kellene már versenyre menni, mert ekkora pechsorozatunk egész szezonban nem volt! :-)

Szombat reggel kapkodás nélkül leértünk a versenyhelyszínre és a szokásos rajt előtti készülődés is lezajlott. 26-an neveztek összesen a hosszú távra, így a rajtcsomag átvételével sem kellett sok időt töltenünk. A nevezési listán láttam Horváth Ági nevét, viszont a rajtba állva szembesültem vele, hogy mégis csak én vagyok az egyedüli nő a hosszú távon. Találkoztunk Imre Szabival a parkolóban, ám sajnos sok időnk nem volt beszélgetésre, de örültünk egymásnak.

Tudtuk, hogy a pálya poros nem lesz, mivel péntek éjszaka felhőszakadás volt, így már csak az volt kérdés hogy mennyire fogjuk dagasztani a sarat. Reméltem, hogy az egész szezon alatt a lábamba került több mint 1200 versenykilométer terepen kellő állóképességet és kitartást fog adni a leghosszabb maratonom teljesítésére. Na és velem volt Jolly Joker Miki, aki ismét azt választotta, hogy a saját versenytempója helyett kicsit kirándulósabbra veszi a figurát és velem jön végig.

nyugat_maraton_mtb_kupa

10:30-kor elrajtoltunk, rövid aszfaltos felvezető után máris terepen voltunk, ahol az előző éjszakai esőzésnek a nyomait bőven megtaláltuk. Már legalább 2 km-t mentünk, amikor a jól bevált „menni Miki után a nyomon” helyett a másik oldalt választva sikerült is szépen elmerülni a sárban, ahol ki is kellett lépjek, így a bal lábam térdig merült a sárban. Jót nevettem a bénaságomon - esés kipipálva (mostanában úgyis mindig esek egyet).

Legalább már a 10. km környékén járhattunk, amikor motorzajt hallottam magam mögött. A zárómotoros nem lehetett, hátra nem nagyon nézegettem, mert örültem, ha jó nyomon maradok, de addig meddig egyensúlyoztam, hogy most meg csak sikerült jobbra borulnom. Itt inkább tenyérrel tompítottam a pudingos sárba. Kiderült, hogy a felvezető motoros volt, aki Buruczki Szilárdot hozta középtávon. Ő jobb oldalon elhúzott mellettem és szólt, hogy szerinte menjek én is azon a nyomon. Hálásan megköszöntem, igaz addigra már én is rájöttem, hogy az lesz az igazi.

nyugat_maraton_mzb_kupa

Na jó, 2:0 a terep javára most aztán már tényleg semmi nem jöhet közbe. Felérve Mikire hallom, hogy valaki lendületesen közeledik, valamit mondott is, de sajnos csak utólag jöttem rá hogy azt, hogy „közép”. Én középre húztam a bringát, hogy oldalról elengedjem a 2. helyezett középtávost, de csak részben jött össze. Ő elment, de engem felborított. Lezúztam a bal csuklóm, csípőm, jobb térdem.

Összeszedtük magunkat, Miki a bringát, én magam. Nagyjából itt jött az a következtetés, hogy úgy néz, ki a sors nagyon el akar tántorítani, de én nem hagytam magam. Nem fejezem be úgy a szezont, hogy feladjam az utolsó versenyt!

20-30. km között elég sokat mentünk középtávosokkal, akikkel többször is kísérletet tettünk rossz irányba menni, de szerencsére mindig volt, aki meglátta a jó irányt és szólt a többieknek. Még a rövidtáv elejével is sikerült összetalálkoztunk, viszont onnan hiányoltuk Imre Szabit. Sejtettük, hogy vagy eltévedés, vagy technikai gond lehet nála. Már tudjuk, hogy mindkettő.

nyugat_maraton_mtb_kupa_imre_szabolcs

Nem a hosszú felfelék voltak a jellemzőek, hanem rövid, de számomra annál több erőt igénylő meredekek, ami jobbára egynyomos köves, gyökeres jellegű volt. Miki élvezte, szépen feltekert majd eszegetett kicsit, amíg felértem.

Negyedik esés, amolyan ráadás gyanánt, az egyik bozótosabb szakaszon ért utol, ahol a bal kormányszarv beakadt valamibe és visszarántott, amit térddel tompítottam. Most már 4:0, de az nevet, aki a végén nevet!

Az 54. km-nél kaptuk az információt, hogy minden kezdődik újra, ugyanis a hosszú táv úgy nézett ki, hogy a középtávosok által is teljesített 30 km-es kört mi kétszer tehetjük meg. Még a kör elején akadt egy defektünk, amit Miki szenvedett el. Meg voltunk győződve róla, hogy mi vagyunk az utolsók, de szerelés közben felért ránk egy srác. Őt sokkal rosszabb állapotban láttam, mint én éreztem magam, ami be is bizonyosodott, mert elég hamar utolértük és lehagytuk.

nyugat_maraton_mtb_kupa_1

Scele tájékoztatása alapján a 84. km-nél kellett visszaérnünk a bónuszkörről és onnan már csak egy 6 km-es, gyors, semmi extrát nem tartogató nyomon kell visszaérnünk. Azonban ez sem stimmelt, mert mint kiderült 12 km, 200 szint és egy nagyon masszív köves, saras lejtőzés várt ránk, némi eltévedéssel fűszerezve. Végül 97 km és 2050 m szint megtételével beértünk.

A rend kedvéért felálltam a dobogó tetejére. Kiderült, hogy ajándékcsomagot is nyertem. Pakolás és irány haza a sebeimet ápolni.

Az egész sorozatot illetően elégedettek lehetünk a szervezéssel, rendezéssel. Külön köszönet, hogy lehetőséget kaptak a lányok is a hosszú táv teljesítésére. Személy szerint nekem a herendi futam tetszett leginkább. A zirci hosszú távot rövidnek éreztem, a fűzfőit – bár lehet a sár miatt – kicsit hosszúnak, de a változatosság gyönyörködtet.

Most már tényleg lezártuk a szezont, áprilisig legfeljebb kirándulni megyünk. A Scott-ok már apró darabokban a Hajtány Művekben kapják meg a megérdemelt ápolást. Ha elvonási tüneteink lesznek, előfordulhat, hogy néhány cyclocross versenyre kilátogatunk a csapattársaknak szurkolni, esetleg montival beszállunk egy-egy versenybe egy kicsit kergetni a pulzust, vagy simán csak társasági életet kedvéért.

Beszámoló: Hudák Szilvia
Fotó: KeZso

2018-11-13  HEGYIKERÉKPÁR

ÉLMÉNYBRINGÁZÁS AZ ŐSZI ERDŐBEN

Vasárnap kihasználtuk az évszakhoz képest meleg időt és Fehér Csabi budai edzőkörét derítettük fel közösen. [...]

Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: kilenc + egy =