BBU FUTÓVERSENYEK EGÉSZ ÉVBEN!

BBU S.Ö.R. KÖR - 127 KM KÉT NAP ALATT A FERTŐ TÓ KÖRÜL

ATLÉTIKA 2013-07-14

2013. július 13-14-én rendezték meg az első BBU S.Ö.R kör futóversenyt, amely a Soproni Ünnepi Hetek keretében került lebonyolításra. A 2 napos egyéni és váltó futóverseny, valamint a helytörténeti kerékpártúra családoknak és barátoknak biztosított lehetőséget a Fertő-tó és környéke megismerésére. A verseny célja a Fertő-tó, a Fertő-Hanság Nemzeti Park természeti és a környező települések kulturális értékeire irányítani a figyelmet, és nem utolsósorban felkészülési lehetőség biztosítása a profi és amatőr futók, valamint kerékpártúrázók részére a Bécs-Pozsony-Budapest Ultramarathon 5 napos eseményére.

bbu_sor_kor_1_nap_rajt

A verseny távja 128 km, mely két közel egyenlő részre lett elosztva. Első nap 64 km Sopron Tűztorony–Ausztria Podersdorf, Nordstrand. Második nap az előző napi célból rajtolva, vissza Sopronba az MKB sportcsarnokhoz.

A futók különböző kategóriákban indulhattak. Az ultramaratoni táv egyéni, páros és 4+1 fős váltói mellett a kerékpárosok is indulási lehetőséget kaptak különböző kategóriákban a versenyen. Említésre méltó a helytörténeti kerékpártúra, amely nagyszerű kikapcsolódást nyújtott sportolással összekötve családoknak, baráti társaságoknak egyaránt.

A Merkapt Hegymászó és Túra Szakosztályból hárman neveztünk a versenyre. Tóth Viktor és Tóth Botond az ultramaratoni távot párban, míg én egyéniben kívántam teljesíteni.

bbu_sor_kor_1nap_uton

Sopronba a „0.” nap érkeztünk. Az MKB sportcsarnokban a regisztráció után rövid eligazítást tartottak a szervezők a következő két nap menetéről, közben pedig tészta partyval kedveskedtek a az indulóknak. Az eligazítás követően Valival barátaink vendégszeretetét élveztük a Sopron melletti Tómalmon.

Az 1. nap rajtja szombat reggel 9 órakor a Sopron Tűztoronynál volt. A kb. 60 futót nagyszámú szervező, kerékpáros és kerékpáros kísérő várta. A futók rajtja történt meg először, majd folyamatosan követték őket a bringások és a kísérő csapatok. Az útvonal Sopront követően Sopronkőhida-Fertőrákos-Mörbisch-Rust-Oggau-Donnerskirchen-Purbach-Winden-Neusiedle- Podersdorf útvonalon haladt, kis kivétellel aszfalton és jelölt kerékpárúton. A versenyzők kiszolgálására mindkét nap 16 frissítő pont került felállításra, amelyre nagy szükség is volt a közel 30 fokos melegben.

Számomra a verseny nagyon jól indult. Kissé nagy övtáskával indultam az útra, de a futásban jelentősen nem zavart. A tervezett időnél jobb idővel futottam az első 20 km-t, és nagyon élveztem a versenyt. Az első napot kísérő nélkül szerettem volna teljesíteni, ami a nagyszámú frissítő állomások miatt úgy gondoltam nem fog problémát okozni. A következő kilométerek során folyamatosan frissítettem a melegben, a saját magam által hozott High5 zselékkel és a szervezők által biztosított vízzel és a „malto”-nak nevezett itallal.

bbu_sor_kor_1_nap_celban

Ahogy telt az idő és fogytak a km-ek, a frissítések ellenére egyre jobban a kiszáradás jeleit kezdtem észrevenni magamon. Próbáltam többet inni, de ez már nem igazán segített. A tempóm még így is a tervezett időn beül volt, és nem igazán izgattam magam a kiszáradás miatt. A podersdorfi célban 7 órán belül értem be egy kicsivel, ahol már párom és barátaink vártak. Velünk volt 4 hónapos hovawart kutyánk is, aki lassan kezdett a csapat és a verseny kutyájává válni.

A célba érkezés után 5-10 percig jól éreztem magam, majd kezdődött egy nem épp kellemes zsibbadás. Először a kezeim, majd az arcom görcsölt be, majd fokozatosan mindkét vádlim. Sajnos mozdulni se bírtam, így kértem orvosi segítséget. A verseny orvosa megvizsgált, kérte, hogy figyeljek a helyes légzéstechnikára, majd 2 infúziót kötött be a kiszáradás miatt, miközben különböző paramétereket mért rajtam. Itt szeretném megköszönni a segítséget mindenkinek, aki segített, a kissé szorult helyzetben. Egy-két óra alatt sikerült talpra állnom, majd elindultunk vissza Sopronba, hogy tudjak pihenni a másnapi újabb 64 km-re.

bbu_sor_kor_1_nap_ko

A 2. nap rajtja az előző napi célterületről történt. Podersdorf után Ilmitz-Apetlon útvonalon haladtunk, majd az új kerékpárúton léptük át a nem létező határt és folytattuk az utat immár magyar területen. Kiderült, hogy a „malto” nevű ital nem isotoniás ital, hanem egy egyszerű szénhidráttartamú ital, mely nem tartalmaz sókat, amire a nagy melegben szükségem lett volna az első nap. Szerencsére e napra már készültem, így a kiszáradástól nem kellett tartanom.

Fertőújlak - Saród között találkoztam Tónival, aki immár „orvosi utasításra” kísért kerékpárral a további szakaszokon. Fertőd – Fertőszéplak – Hegykő - Hidegség – Balf útvonalon haladtunk tovább. Egyre nehezebben ment a futás, az előző napi kiszáradás rányomta a bélyegét erre a napra, és néha-néha megfordult a fejemben a feladás gondolata.

bbu_sor_kor_2_nap_rajt

A verseny orvosa motoron kísérte a futókat, és folyamatosan konzultáltunk az állapotomról. Balf után egy nehéz emelkedős rész következett, ahol próbáltak lebeszélni a futásról, de gondoltam, hogy a következő 10-12 km-t már csak nem fogom feladni. Lassan az utolsó két futó is utolért, helyet cseréltünk, majd innentől fogva a záró kerékpáros előtt futottam. Lett még 2 kísérőm Teca és Zoli személyében, akiknek hálás vagyok a biztatásért. Az utolsó kilométerek az MKB sportcsarnokig lassan fogytak, de egyszer csak elérkeztünk a célig ahol Vali, Sandy és Olivkáék vártak. Nagy megkönnyebbülés volt beérkezni és tudni, hogy egy „eltaktikázott” első napi frissítés után is sikerült teljesíteni a távot, még ha utolsóként is.

bbu_sor_kor_cel

A verseny összességében jól sikerült, családias hangulatú volt. Nagy köszönet a szervezőknek a folyamatos biztatásért és a profi szervezőmunkáért. Remélem, hogy jövőre újra találkozunk immár a 2. BBU S.Ö.R. kör futóversenyen.

Beszámoló: Gaál Tamás

2018-05-08  ATLÉTIKA

ZSÁMBÉKFUTÁS, AVAGY A TÉLI ALAPOZÁS JUTALMA

Még dolgozik bennem az utolsó koffeines gél, mikor ezeket a sorokat írtom, így a beszámoló talán visszaadja majd az élményeimet. Abból ugyanis kaptunk bőven a mai gyönyörű időben, a zsámbéki határban. [...]

Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: három + egy =