Facebook


  FŐOLDAL  SZAKOSZTÁLYOK  SPORTKÖZPONT  KAPCSOLAT



CSATLAKOZZ

CSAPATTAGOK



MAGUNKRÓL

A Merkapt Maraton Team Kajak - Kenu Szakosztálya hivatalosan 2007 elején alakult meg azzal a céllal, hogy csapattá formálja az edzeni és versenyezni szándékozó, a kajak-kenu iránt elkötelezett sportolókat. A tagjaink legtöbbje komoly sportmúlttal rendelkezik. Csapatunkban van olimpiai résztvevő és világbajnoki érmes is, akik tapasztalatukkal és példamutatásukkal segíthetnek a fiatalabb versenyzőknek. A rutinos kenusaink mellett - új színfoltként - kajakos lányok is öregbítik a csapatunk hírnevét.

Az edzések helyszíne az Újpesti Torna Egylet vízi telepe, ahol minden érdeklődőt szívesen látunk.



A MERKAPTOSOK MELLETT KOZMANN GYÖRGY IS A BÉCS-BUDAPEST C-7-ES EXPEDÍCIÓBAN

KAJAK-KENU 2009-04-30

Csütörtökön kora délután indult kis csapatunk Bécsbe, hogy végigevezze 3 nap alatt az augusztusban első alkalommal megrendezésre kerülő, a Szupermaraton mintájára szervezett Bécs-Pozsony-Budapest Teljesítménytúrát. A beevezés célja az augusztusi aktuális útvonal feltérképezése volt. Nem mindennapi feladat állt a C-7-es legénység előtt. Három nap alatt kellett leevezni közel 300 km-t.  


00_11_22


1.nap Bécs-Bős


Előző nap érkeztünk Budapestről Bécsbe, hogy másnap korán reggel tudjunk nekivágni az 1. napi távnak. Reggel 6 órakor keltünk, mert indulás előtt szerelni kellett a lábtámaszokon.  Izgalommal tettük vízre a hetes kenunkat és 7 órakor elindultunk. Már az elején át kellett emelni a hajót egy hídon (jól néztünk ki a járdán a 11 méter hosszú kenuval sétálva), hogy fölevezhessünk a bécsi csatorna kis-ágának a kezdetéhez és Bécs belvárosán átevezve 17 km-t jöttünk viszonylag nyugodt vízen és gyors folyású sodrásban. Majd kiértünk a Nagy-Dunára ahol erős volt a sodrás és jelentős volt a hajóforgalom is.


Az 1910-es és 1914-es folyamkilométereknél kőszórás miatt csak a hajózó útvonal közepén lehetett haladni. Első kikötésünk, 2 órás evezés és 36 km megtétele után volt. Baloldalon egy öbölben stéges kiszállóhelyet találtunk, melyet bárkinek ajánlunk. Tovább lapátolva az aznapi 55. km-nél járva megpillantottuk Dévény várát ahol a Morva folyó is csatlakozik a Dunába. A táj lenyűgöző volt ezen a folyószakaszon, a víz viszont nagyon nyugtalan, hullámos volt. A C-7-esből pumpálni kellett folyamatosan a becsapó hullámok vizét, aminek jelentős részét a nagy hajóforgalom szolgáltatta. Viszont továbbra is nagy sodrás segítette utunkat miközben a jelzőbójákra is nagyon figyelni kellett mert sok volt belőlük.


00 11 27_1


Ezen a folyószakaszon 2:19-es 1000 m-es időt sikerült elérnünk, ami nagyon gyorsnak számít a kajak és kenu hajóosztályoknál egyaránt. Pozsonyt az indulástól számítva 76 km megtétele után értük el 3 óra 45 perc evezés után. Itt volt a 2. pihenőnk. A víz olyan nyughatatlan volt, mint Budapesten szokott lenni általában az Erzsébet híd környékén. Pozsony után a bősi tározóig egy 18 km-es szakasz következett, ahol egyre jobban lassult a sodrás és szélesedett a Duna. A 88. kilométernél járva át kellett emelni az Öreg-Duna medrébe egy közel 300 m-es szárazföldi szakaszon keresztül. Figyelni kell a kiszállásra, mert észrevétlenül tovább mehet az ember és könnyen bekerülhet, besodródhat az üzemvíz-csatornába. Újra féltérdre ereszkedve, nyugodt vízen hajóforgalom nélkül lehetett haladni egészen 8 km-en keresztül a fenékküszöbig.


A táj gyönyörű és szinte állóvíz volt végig. A fenékküszöbnél egy behajtani tilos tábla van és nagyon könnyű túlmenni tehát fokozott figyelemmel kell haladni és időben ki kell kötni bal oldalon. Kiemelés után egy erdőben kell vinni a hajókat, kanyarodni közben nem nagyon lehet és a hosszú hajók vízre tétele sem volt lehetséges. Egy szigetre kellett áttolni a hajót és ott lehetett beszállni vadregényes módon. Ennél a mutatványnál Kaltenecker Árpád először derékig majd nyakig el is merült véletlenül. Ez nagyon kellemetlen volt, mert végig hideg esős időben eveztünk szembe és jobbos oldalszéllel kísérve. Ettől a résztől 23 km-es nyugodt szakasz várt ránk, itt már nagyon vártuk az evezés végét.


A kiszálló hely 7 km-rel lejjebb volt, mint hittük. Ezt lelkileg nagyon nehéz volt átélni ennyi kilométer megtétele után. Úgy próbáltuk elterelni gondolatainkat, hogy résztávos edzésként időszakaszokat nyomtunk a hátralévő távon. 1 perces erős iramokat próbáltunk menni 2 perces pihenőkkel összesen 10 szer. Ez elterelte a figyelmünket a testi és lelki fájdalmakról. 117,5 km után szálltunk ki Bősnél. 6:45 perces nettó evezős időt jöttünk.

Összességében nagyon megterhelő volt az 1. nap. Átlagban 3:27 es 1000 m-eket mentünk, ami kb. 17k m/óra átlagsebességnek felel meg, leggyorsabb sebességünk pedig 2:18-as 1000 méter, ami kb. 27,5 km/óra átlagnak felel meg. 2 óránként kellett pihentetni a térdet. Zápor, felhőszakadás, hideg volt 6 órán keresztül. Stégek hiánya nehezítette a ki és vízre szállást. 


00_11_28


2. nap Bős-Esztergom


Reggel 6-kor volt az ébresztő, 6:30-kor már a hajónál voltunk.  Át kellett szerelni a betérdelést a kormányos cseréje miatt. Az eddigi 4 balos 3 jobbosról a 2. napon 3:4-re cserélődött az arány. Emiatt 8 óra után tudtunk csak elindulni. Az időjárás a tegnapihoz képest csodálatos volt. A szikrázó napsütés és a sima vízfelület plusz energiákkal látott el minket. A vízre szállás után úgy éreztük, mintha már 50 km-t eveztünk volna aznap reggel. Nagyon rossz érzés volt, amit az előző napi 117,5 km-es távnak köszönhettünk. Az Öreg-Duna medrében 9 és fél kilométeren keresztül folytattuk utunkat. A szakasz végén becsatlakoztunk az egyesített mederbe ahol jelentős hajóforgalom mellett jutottunk el 28 km evezés után Gönyüig. A víz egyre jobban lassult és a meder is szélesedett. Komárom előtt 1 km-rel a Monostori erőd bástyájának látványa feledtette egy kicsit térdfájásunkat. Komáromba behajózva egy jó stégen pihenőt vettünk ami Gönyütől 21 km távolságra volt. Ez a szakasz monotonitása miatt elég lélekölő volt. Nyugodt jó vízen lehetett evezni ezen a szakaszon. Egészen Esztergomig eveztünk megállás nélkül (kb 50 km). Komárom után Neszmély, Süttő, Lábatlan, Nyegresújfalu ipari környezete kísért. A víz egyre jobban lassult, unalmas részekkel kísérve. 94 km-nél megláttuk az Esztergomi Bazilika tornyát, amelyet nagy örömünkre 6 km múlva el is értünk.


00_11_29


Második napi evezés közben profi maratonistáinkat is kezdte megviselni a táv. A mostani csapatból négyen szoktunk elindulni a Bécs-Budapest futóversenyen (Kovács András, Fazekas Tamás, Csabai Edvin, Szemán Róbert) és meg kellett állapítanunk, hogy a mai 2. napi szakasz sokkal keményebb volt számunkra, mint bármelyik Bécs-Bp futásunk. Főleg a térdünk fájt rettenetesen.

6:47 perc volt az evező idő, 100,6 km-en. Leggyorsabb időnk 2:46-os 1000-méter volt, 3:28-as átlag 1000 m-eket mentünk. Evezés közben ma már cseréltünk legénységi tagokat is. Ma Leikep Gusztáv  volt a kormányos. Balos szembe szél volt jellemző, ami a nap végére átfordult totális szembeszéllé. Amikor a forgalmas hajózó útvonalon mentünk, gyakran szétesett a csapat, sima vízen jó iramban tudunk evezni. 


00_11_30


3. nap, Esztergom-Budapest


Esztergomból 8 kor indultunk el. A 25 km-re lévő Nagymarosnál terveztük az első kiszállást. Ezen a szakaszon újra fölgyorsul a víz, nagy jobbos oldalszél kísért, ami a Dunakanyarban nagyon kellemetlen volt ezért lejjebb Kismarosnál kötöttünk ki. Innen gyönyörű időnk volt, rövid ujjúra vetkőztünk. Vácon a Vasutas Kajak-Kenu Vízitelepen zsíroskenyérrel vártak, ami igazán jól esett. Külön stéget csináltak, amelyet előző nap építettek számunkra. Innen gyors rajtot vettünk, mert a távolban egy uszály közeledett, amelyen sikerült vizeznünk 8-10 kilométeren keresztül, végül az Árpád-híd alatt az UTE Vízitelepén értük el végállomásunkat kora délután. Nagyon jó volt kiszállni, mert már nagyon éhesek voltunk és a fogadócsoportunk pörkölttel várt minket.

A 3. napon 67 km-t és 3 óra 50 percet eveztünk. 3:29-es átlag 1000 m-eket mentünk.

A három nap alatt összesen 285 km-t és 17óra 22 percet eveztünk, átlagban pedig 16,5 km/h sebességgel haladtunk.

A 100 km táv egynapi teljesítése ijesztően hangzik, de bebizonyosodott, hogy leevezhető. A 3 napos túra során a térdeink készültek ki a legjobban meg a vállaink. 


A beevező túra tagjai a következők voltak:

Kozmann György

Csabai Edvin

Györe Attila

Reményi Péter

Fazekas Tamás - Merkapt SE

Szemán Róbert - Merkapt SE

Leikep Gusztáv - Merkapt SE

Kovács András

Kaltenecker Árpád


Bebizonyosodott, hogy Bécsből kenuval hamarabb le lehet érni, mint futva. A futók tehát egyelőre nem bírnak lépést tartani a kenusokkal. Tehát tisztelt futók, válasszák a kenut!


A túrát mindenkinek ajánljuk, teljesíthető 6 nap alatt. A fölső szakaszon nagyon szép a táj és gyors a sodrás. Devin környéke tűnt a legszebbnek a vízről, majd a Dunakanyar látkép, de a Dunáról nézve Budapest volt a legszebb város. Feltűnő volt, hogy Váctól lefelé az egész szakaszt összehasonlítva találkoztunk a legtöbb kajak-kenussal. 


CIKKAJÁNLÓ



2016-09-19  KAJAK-KENU

DUPLA DINAMIT: KÖVÉR MÁRTON ÚJABB KÉT VILÁGBAJNOKI CÍMET SZERZETT!

Kövér Mártonnak, a Merkapt SE kenusának sikerült a tavalyi eredményét megismételni a brandenburgi VB-n, így újabb két világbajnoki trófea került a vitrinébe, hiszen sem egyéniben, sem párosban nem talált legyőzőre. [...]




KOMMENTEK











Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: öt + három =