high5_1 hajtany1 moose1
heavytools1 mountainbikeblog rudyproject1

NYUGAT MOUNTAIN BIKE MARATON KUPA – ZIRC

HEGYIKERÉKPÁR 2013-06-23

Szombaton a MTB Pikniken egy gyors rövidtávú versenyen indultam csak, hogy kellő erő maradjon bennem a vasárnapi hosszú távú maratonra. Mivel Zirc felé útba esik Vértesboglár, így a csapattársakkal a verseny utáni valóban piknikezős hangulatból nem indultam vissza Budapestre, hanem megvártam HajtányMikit, aki már sajnos csak a versenyközpont bontására ért oda. Szerencsére a remek gulyásból és fánkból még ki tudta venni ő is a részét.

A délután nagy részét még ott töltöttük, mert volt egy olyan tervünk, hogy ott maradunk a Bringabandásokkal és az esti programon is részt veszünk, de végül a nyugalmasabb estét választva és a reggeli kapkodást kizárva mégis elmentünk Zircre, ahol a Csalogány kempingben szálltunk meg.

A zirci verseny egy új kezdeményezés, a Nyugat Mountain Bike Maraton Kupa első futamaként került megrendezésre, amelyet két további verseny fog követni. A zirci maratonon 30, 50 és 73 km-es távok közöl választhattak az indulni vágyók, mi mindketten a hosszútávot választottuk.

nyugat_mountain_bike_maraton_kupa_zirc_4

Reggel fél 10-re elgurultunk a versenyközpontba, átvettük a rajtcsomagot, aminél kiemelném, hogy itt találkoztam először olyannal, hogy a közép és hosszú távos versenyzők 2 db gélt (HIGH5) is kaptak.

Fél 11-kor Fejes Miki elrajtoltatta a hosszútáv 45 fős mezőnyét. Kaptunk egy kb. 1 km-es lassú felvezetést, majd egy pillanat alatt széthúzódott a mezőny. Elég sokat mentünk egynyomos ösvényen majd jöttek a patakátkelések, amiből a verseny első 15 km-én legalább 12 volt. Néhol elég furcsán volt jelölve a menetirányt, így többen rossz irányba indultak, de itt még mindenki visszatért a helyes vonalra.

Mikinek amint lehetősége lett kiugrott és szólt is, hogy menjek vele, de sajnos erre csak rövid ideig volt erőm, így ott maradtam Horváth Ágival, azonban kb. 20 km-nél róla is lemaradtam. Az előzetes esélylatolgatásnál már sejtettem a végső sorrendet a hosszú távos lányok között, így az igazi cél az volt, hogy magamhoz képest a lehető legjobbat menjek.

nyugat_mountain_bike_maraton_kupa_zirc_3

Innen egy hosszú mászós rész következett, amely az utolsó 100 m-re tartogatott egy olyan meredek emelkedőt, amelyre mindenki csak felvonszolni tudta magát. Itt frissítőpont, majd gyerünk le! A lejtőzést élveztem egészen az utolsó meredek szakaszáig, ahol sikerült besokalnom és borultam egyet. Felpattantam, bringa rendben, én is nagyjából, gyerünk tovább!

Mivel kissé megtört a lendületem úgy döntöttem, hogy ideje láncot kenni, amikor észrevettem, hogy oda a kulacsom… Szerencsém volt, mert egy srác utolért és kérdezte, hogy mi a gond. Helyzetismertetés után felajánlotta, hogy szívesen ad inni, amíg nem érünk el a következő frissítőig, ami a 43. km-nél volt és ahol várható volt Buki felbukkanása, aki ígérte, hogy jön frissíteni. Úgyis lett! Ott várt! És ráadásul kicsi kulacs volt nála (ez azért fontos, mert a rugóstag miatt csak félliteres fér be a kulacstartómba)! Rákérdezem, hogy Mikivel találkozott-e? Igen, itt volt kb. 10 perce. Részemről döbbent tekintet, amire jött a válasz, hogy elkavarodott és rátett pluszban egy 15 percet…

Ettől fogva még jobban figyeltem a pályakijelölést, mert addig is többször túlmentünk az elágazásokon - amelyeket szerencsére sikerült korrigálni -, és nem szerettem volna eltévedni.

nyugat_mountain_bike_maraton_kupa_zirc_2

A kiírt 73 km-es táv végül 76 km lett, egy élvezetes, gyors, változatos pályán. A kijelölésen és az irányító emberek munkáján még van mit csiszolni, de összességében tetszett a rendezvény!

A célban Miki már várt, megállapítjuk, hogy mindannyian (bringa is ember is) jól vagyunk, így jöhetett egy kis verseny utáni lazítás, majd eredményhirdetés és a jól megérdemelt gulyás elfogyasztása várt ránk.

nyugat_mountain_bike_maraton_kupa_zirc_1

Remek hétvégénk volt! Főleg nekem a szombat-vasárnapi duplázással! :-)

Beszámoló: Hudák Szilvi
Fotó: Vanik Zoltán

2018-04-17  HEGYIKERÉKPÁR

ZSELIC MARATON A KELLYS SÁTOR MELLŐL

Fördős Panni, a Zselic Maraton master 1-es női győztesének küzdeleme a verseny előtt, közben és után. [...]

Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: öt + négy =