high5_1 hajtany1 moose1
heavytools1 mountainbikeblog rudyproject1

II. KONDENZGYÍK MARATON

HEGYIKERÉKPÁR 2013-06-09

2013. június 9-én, vasárnap került második alkalommal megrendezésre Miskolcon a Kondenzgyík maraton. A résztvevők aszerint választhattak távot, hogy kinek hányszor van kedve megtenni az alapként szolgáló 28 km-es kört, így 28, 56 és 84 km várt a kerekesekre. Ahogy tavaly, úgy idén is az indulók között volt Alex, az ő beszámolóját olvashatjátok:

Az 1-es rajtszám esete

Péntek este érkeztünk Miskolcra Csucsuval. Miután útbaigazítottuk és bevártuk Atuscht, egyből mentünk is helyi barátaink Orsi és Lor városszéli telkére, hogy kerti sütögetéssel üssük el időt. Szállásunk a tavaly már remekül bevált Hámori Waldorf iskola volt.

Szombati programnak könnyed aszfaltos tekerés volt betervezve, de előtte még megnéztük miként futja Atusch a BHM Kismaratont, melynek szintén a Majális park adott otthont. Miután láttuk, hogy néz ki az első páciens, aki 49 perces idővel érkezett a 10,5 km-es távról, akit kb. 15 perccel korábbra várták, már tudtam, hogy a másnapi menet nem lesz épp sétagalopp. Itt kezdett érlelődni bennem a gondolat, hogy felteszem a sárgumikat...

Délután Garadna felé indultunk, és Varbó felé tettünk egy kört. Az ösvényekre besandítva mindenhol tócsák, áll a víz, az aszfalton keresztbe vízátfolyások. Útközben 10 perces zápor, itt már biztos voltam benne, hogy felteszem a sárgumikat!

Eljött a vasárnap reggel. Kicsit izgultam a verseny miatt. A tavalyi menet nagyon jól sikerült! Ez is jónak ígérkezett, na és keménynek a sár miatt. Meglepődve tapasztaltam, hogy sikerült az 1-es rajtszámot rám osztani. Nem is neveztem elő különösebben korán, és bár a matematikai esély elég jónak mutatkozott, ez azért mégis csak szokatlan! A mindenkori verseny előtti szocializálódással, evéssel, ivással gyorsan elröppent az idő. Start!

kondenzgyik_maraton_miskolc

Gyors aszfaltos sík, majd lejtő a gyógyszergyárig, majd murvás köves emelkedő kezdődik. Semmi izgalom. Majd jött az első erdei út az árnyékos oldalon. Kezdődnek a bajok... Sorra lassulnak a versenyzők. A külsők szedik fel a sarat. Egyre többen tolják. Itt még vidáman tartom az egyenletes tempót, jól haladok, a sárgumiknak hála. Párás, fülledt meleg.

Nálam a bajok csak a kör közepe felé kezdődnek. Az agyagos részeken is próbálok nyeregben maradni és kerülgetni a tolakodókat. Ennek az lesz a következménye, hogy a külsőkön felgyülemlett agyagos sár összekeni a vázat, majd a láncot, és a fogsort, szép lassan tünedeztek el a fokozatok. Innentől kezdve minden emelkedő tolás. Ki voltam purcanva már az első kör vége felé. A lánc össze-vissza ugrált, beesett a sor és a küllők közé, majdnem el is szakadt. Biztosnak tűnt, hogy ha nem lesz a célban egy VIB mosó, nem fogom tudni folytatni. De fel nem adhatom! Az 1-es rajtszámmal? Szó nem lehet róla! Valamit majd kitalálok.

kondenzgyik_maraton_csete_sanyi

Az első frissítő utáni aszfalton hűsítő zápor, szuper volt! Szerencsére emelkedős és lejtős részek elég gyakran váltogatják egymást, a lejtőkön egész jól letisztul a bicaj. Azokat legalább még tudom élvezni. A tapadással nincs gond. Csak a hajtással... Végre célegyenes! A kapunál egy srác integet slaggal a kezében. Yesss! Tudom folytatni!

Második kör. A lánc és a fogsor az első ösvény aljáig volt tiszta. Újból átfut az agyamon, hogy talán fel kéne adni. Nem, nem! Az 1-essel kizárt! Innentől viszonylag sokat megyek egyedül. Néha én előzök, néha engem hagy el valaki. Úgy tűnik szárad a pálya, mintha jobban menne. A hajtás is egész jól működik!

Aztán persze fokozatosan megint romlik a helyzet. A mélypont röviddel az első frissítőpont előtt ér, ahol elmegy mellettem Fejes Gabi, majd a frissítőnél Papp Dini. A szokásos sebességkülönbséggel. De hát ezt, hogy? Nekik nincs sár? Úgy tűnik, nincs...

kondenzgyik_maraton

Ettől kezdve nem sok említése méltó dolog történik. A technika egyre nehezebb, egyre kevésbé működik, ismét... A cél előtti frissítőnél úgy 10 percet álltam, hogy valamennyire összeszedjem magam. Szerencsére volt citromos sör, kifli, kolbász. Visszatért belém az élet! Ezer hála és köszönet!

Hogy képet kapjatok mennyire komolyan vettem a versenyzést, megemlíteném hogy az első körben is kínálták itt a sört, de azt mondtam köszönöm, majd a verseny után! Ez azért szokatlan tőlem... :D

kondenzgyik_maraton_alex

Aztán jött a cél. Tapsvihar és ováció! Próbálok levegőhöz jutni. Szerencsére fel sem merül, hogy kiengedjenek a harmadik körre. Ez aztán emberes küzdelem volt! Átéltem már cifra dolgokat, pl. a 2009-es Szilváson, vagy a 2010-es 24 óráson, de ez túltett mindenen!
Ekkora dagonyában még nem bringáztam! Ezúton is gratulálok minden indulónak!

Magáról a rendezvényről csak jókat tudok mondani, ugyanúgy, mint tavaly. Az időjáráson kívül minden hibátlan volt! Jövőre ugyanitt, ugyanveletek! Csak egy tipp: szeretném már szárazon is kipróbálni a pályát, úgy valószínű még sokkal élvezetesebb!

Beszámoló: Csete „Alex” Sándor
Fotó: Molnár Tibor és Alex

2018-04-17  HEGYIKERÉKPÁR

ZSELIC MARATON A KELLYS SÁTOR MELLŐL

Fördős Panni, a Zselic Maraton master 1-es női győztesének küzdeleme a verseny előtt, közben és után. [...]

Alex2013-06-11 19:49:40
Az a sárvédő egy olyan alkatrész amiben még soha nem csalódtam! :D
Miki2013-06-11 13:57:24
Látom a sárvédő ismét feltűnt. Remélem, jól vizsgázott ha már hurcolásztad magaddal:-)

Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: öt + nyolc =