Facebook


  FŐOLDAL  SZAKOSZTÁLYOK  SPORTKÖZPONT  KAPCSOLAT



CSATLAKOZZ

CSAPATTAGOK
TISZTELETBELI TAGOK
ADÓ 1 %



TÁMOGATÓINK

ravak

FNT



SÁRKÁNYHAJÓ ÉVADNYITÓ KUPA

SÁRKÁNYHAJÓ 2013-05-01

Az márciusig elhúzódó tél nem tette lehetővé, hogy kellő időben elkezdjük a szabadvízi edzéseket. A telet ugyan tisztességesen végig dolgoztuk, heti két edzésen, tanmedencés technikai csiszolgatással, konditermi súlyzózással és futással alapoztunk az idényre, mégis féltem, hogy az első verseny előtti néhány evezés, kevés lesz a csapatnak a felkészüléshez...

Bár, a tagok egy része végig lelkes és kitartó volt, mire a tavasz beköszöntött, alig maradtunk tízen, hogy a 250 kg-os hajót lecipeljük végre a vízre. Április elején 10°C körüli időjárásban elkezdtük az evezéseket, de a hajóban lézengő 10-12 főből aligha lehetett gondolni, hogy össze fog állni a csapat. Ahogy a kinti hőmérséklet emelkedni kezdett, úgy a hajóban ülők száma is megnőtt. A csepeli verseny előtti utolsó edzésen végül, a résztvevő 23 főből, kénytelenek voltunk a parton is hagyni néhányakat. 

45o

Elérkezett a verseny napja, ahogy kerestem a bázisunkat a csepeli kajak-kenu telepre érve, jobbról, balról csapatok, néhány rég nem látott arc, barátok, ellenfelek szívélyes üdvözlése, hogy vagytok? hogy telt a tél? milyen a csapat? és elkezdődött az egymás méricskélése, kinek hogy áll a hajója, milyen formát mutatnak a csapatok az új szezonban, ahol többé már nem vagyunk szabadidős versenyzők, premier kategória és kőkemény csaták várnak ránk.

A csapat összeállítása nem ment zökkenőmentesen, túljelentkezés az egyik oldalon, emberhiány a másikon… ki hova fog ülni, ki melyik oldalon evez, ki marad ki, ki ül be, ki fog kormányozni?... A nagy szervezkedés a verseny előtt éjszaka, sőt, még az utolsó órákban is tartott. Végül a csapat teljes létszámmal, és néhány új arccal kiegészülve állhatott a szezon első rajtjához.

A futamok sorsolása számunkra kedvezően alakult, a 9 induló csapat közül 4 kiemelt lett, így a Römi KKSK kéthajónyi legénysége külön futamokban rajtolt, a Magyar Telekom és Szeged szintén külön csoportba indulhatott, esélyt hagyva ezzel többeknek a döntőbe jutáshoz.

2

Csapatunk a B csoportból, a Vác és a Napsárkányok előtt befutva a harmadik helyen jutott a döntőbe. Az előfutam első 1000 méterén igyekeztünk a továbbjutáshoz elegendő harmadik pozíciót elfoglalni, látva, ahogy Römi és Szeged egymással küzdve, egyre távolodik a hajónktól, többre nem is lett volna reményünk. A mögöttünk haladó két hajó nem veszélyeztette a helyünket, így kicsit tartalékolni tudtuk az erőnket, és igyekeztünk szép, egyenletes tempóban befutni a célba.

A döntőbe a két Römi hajóval, Szegeddel, valamint a B csoportból érkező Telekom és A-Híd csapatával mérhettük össze erőnket. Az előfutamok eredményét látva, esélyét éreztük az ötödik hely megszerzésének.

Tudtuk, hogy ismét az első 1000 méteren, és az első fordulón sok múlik majd, ezért igyekeztünk a rajtnál nem lemaradni a mezőnytől. A következő 200 méreten, az elszabaduló hajók többsége elhagyta a kijelölt pályát, az egyik Römi egység balról közelebb került hozzánk, a Szeged jobbról, kéthajónyi távolságból indulva, végül keresztezte az utunkat, így olyan közel sodoródtunk az A-Híd csapatához, hogy sikerült „karamboloznunk”. A küzdelem hevében nehéz mérlegelni, mi volt a hiba, hogyan lehetne elkerülni, vagy sikeresen kikeveredni belőle… egy dolgot tehettünk, rákapcsoltunk, ahogy csak bírtunk, így az A-híd elé tudtunk kerülni, és nem engedtük eltávolodni a Telekom hajóját.

M__jus01

Az első kanyar izgalmasan alakult, közel kerültünk a Lapátolókhoz, belső íven ügyesen tudtunk kanyarodni, ezzel valamit faragni tudtunk a hátrányunkból. Ők, a fordulóban ledolgozott távolságot, az egyenesben visszaszerezték, és megint csak a hajó farát láttam magam előtt. Új erőt gyűjtöttünk, majdnem félhajónyira csökkenteni tudtuk az előnyüket, de a következő kanyarból kiérve, ismét a teljes hajó előttünk úszott. Újabb lendületet vettünk, és megint a nyomukba eredetünk. Közben kis iróniával kúszott a gondolataim közé, az egy évvel korábban farigcsált, önbizalomtól duzzadó mondókánkra: „Hiába is lapátolsz, farvizemen ficánkolsz”… elmosolyodtam a gondolaton, ezen a farvízen bizony, most mi ficánkolunk!

m__jus1csepel

A futam hátralévő részében többször nekiiramodtunk, de a távolság a hajóink közt növekedni kezdett. Attól tartottam, ezzel együtt, a mögénk került A-Híd is ledolgozott a hátrányából, oldalra néztem, de nem voltak mellettünk. A következő kanyarból kifelé tartva, a szemem sarkából láttam, hogy akkor kezdik a fordulót, a távolságunk megnyugtatónak tűnt, láthatóan a kialakult sorrend már nem fog megváltozni.

Nyugodtan, egyenletesen tovább dolgoztunk, az utolsó etapot még a tisztesség kedvéért jól megnyomtuk, így a célba érkezéskor sikerült a bent maradó energiák végső maradványaitól is megválnom, és átadni a víznek, a csepeli Kis-Dunán.

Vártam már az első versenyt, a 4000 méter nagyon hosszú, szükség van állóképességre, többször lehet robbantani, ütemet váltani, a fordulók mindig izgalmasak. A Csepelen elért 5. helyezésünk, és a csapat helytállása büszkeséggel tölt el, megint egy újabb szezon kezdetén vagyunk, és izgalmasabb lesz, mint valaha! 

Beszámoló: Fülöp Ildikó
Fotó: Polinszky Tibor Gyula


CIKKAJÁNLÓ



2013-07-28  SÁRKÁNYHAJÓ

SÁRKÁNYHAJÓ ROADSHOW 2013, KECSKEMÉT

1,2,3,4... - Kecskemét! Négy versenyszám, négy helyezés, "egy csapat", az ötödik Sárkányhajó Roadshow eredménye. A kecskeméti verseny a közeli homokos strand miatt is a csapat egyik kedvenc helyszíne... [...]




KOMMENTEK











Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: négy + négy =