high5_1 hajtany1 moose1
heavytools1 mountainbikeblog rudyproject1

ENDURA 8 ÓRÁS MTB VERSENY

HEGYIKERÉKPÁR 2013-04-23

A hét elején még úgy volt, hogy egy női duónk, egy vegyes duónk és egy egyéni fiúnk indul a csapatból az Óbudán megrendezésre kerülő 8 órás MTB versenyen. Sajnos a női duó indulása meghiúsult, így maradtunk Mikivel a vegyes duóban és az egyéni Háden Tomival.

Tomival megbeszéltük, hogy felvesz engem bringával együtt, majd Alexet vesszük fel a vonatnál, aki segíteni, fotózni, és szurkolni jött.
Miki csak fél 2-re volt várható, mert első a munka és csak utána a szórakozás. :-)

Időben értünk ki, nyugodtan készülhettünk. Táborhelyfoglalás, rajtszám átvétel. Matolcsi Zita, és Gyenes Norbi (Hegyimazsola) is nálunk táborozott. Miki rajtszámát nem adták ki nekem, mert azt csak személyesen lehet, igaz, hogy semmilyen iratot nem kértek, amivel bárki igazolta volna magát, tehát én csak azért nem vehettem fel az ő rajtszámát, mert nő vagyok. Már tudom, hogy Alex-szel fel kellett volna vetetni…

8_oras_mtb_verseny_obuda_5

Sajnos a nevezési felületről nem lehetett megtudni, hogy adott kategóriában hány induló van. Csak annyit tudtunk, hogy hány férfi, női egyéni indul, illetve mennyi duó és csapat. Így azt se tudtuk, hogy kik az ellenfelek. Kivéve egyet: BuZso, Cseh Roni páros (Buzsó blogján olvastam, hogy indulnak). Semmi gond, akkor a második helyért kell harcolni. Mondtam is Buzsónak, hogy melléjük nagyon szívesen felállunk a dobogó 2. fokára.

Tomival és Norbival kényelmes tempóban mentünk pár kört a pályán, hátha összebarátkozunk a rázós nyomvonallal. Nem szerettük meg, de ez van, majd megszokjuk. Legalább a tavalyi nagyon rázós terület kimaradt. Hívtam is Mikit. Száraz a pálya, lehet bevetni az új Scott-ot.

Délben lassú, felvezetéses rajttal indultunk, ellenkező irányban, majd a pálya valós nyomvonalára ráfordultunk és innen már elindult a verseny. A terv az volt, hogy Miki 2-kor levált kivéve, ha addigra nem sikerült összerakni mindent.

8_oras_mtb_verseny_obuda_4

1 óra elteltével kezdtem fáradni, sajnos érződött, hogy ez a tavasz nem engedett sok km-t rakni a lábakba. Reméltem, hogy Miki jön időben.
1:35-kor ahogy befordultam, megláttam a versenyközpontot és ott a kocsit. Megkönnyebbülés! Megérkezett! Versenyközpont áthaladásakor már láttam, hogy áll a Hajtány sátor. Boldog integetés, nyomás tovább. Jobban mentem, lendületet adott, hogy már ott van.

Idő volt, letelt a 2 órám, be is mentem a váltózónába, csak még nem volt váltásom, de már innivalóm se. Na sebaj egy kört kibírok. Újra beérkezés, Keczkó Zoli már várt, és szólt, hogy menjek ki, ott a váltás. Örültem, mert már szomjas és éhes is voltam. Beértem és látom, hogy Mikinél teljes harci dísz, csak a rajtszám hiányzik. Elfelejtette átvenni. Nem tudtam hogyan is állhatunk az eredményben (túl jól biztos nem), de nem szánhatunk 2-3 percet rajtszám rakosgatásra, szóval mentem még egy kört. A bosszúság jót tett az utolsó köridőmnek.

8_oras_mtb_verseny_obuda_3

A következő 2 órában Miki volt a pályán. Láthatóan élvezte (és utólag ezt is vallotta) és szép dinamikusan, egyenletesen ment. Feladtam neki egy kulacs izót, meg 2 körönként egy pohárban vizet. Közben kikapcsolódásként a kilátogató csapattársakkal is beszélgettünk. Laci, Zita, Zoli, Szabi is megjelent a verseny folyamán.

8_oras_mtb_verseny_obuda_7

Láttam, hogy a fehér Scott ott áll harcra készen, és Laci mondta is, hogy Miki üzeni, hogy menetkész, mehetek azzal a következő körre. Máris lelkesebben vártam a váltást. Az eredményeket még nem is akartam tudni. Az volt a taktikám, hogy megyek, ahogy csak bírok a maradék két órában, utána pedig Mikit menedzselem, ha lesz lehetőség jobb helyezésre ő lesz, akinek esélye van javítani.

A bringa csodásan működött, már nem is tűnt olyan rázósnak a pálya. Annyit azért meg tudtam, hogy egy Alpinbike duett (nem a Roni-BuZso páros) az egyik ellenfelünk, és hogy 5 vegyes duó van. Azt sejtettem, hogy nekik van egy kör előnyük velünk szemben. Folyamatosan a szemem előtt voltak, igyekeztem, hogy ez a távolság ne növekedjen, mert ha én ezt meg tudom tartani Miki biztos meg is fogja őket.

8_oras_mtb_verseny_obuda_6

6-kor váltás. Pont akkor érkeztek meg a legfrissebb eredmények, amiket ki is raktak. Na most már taktikázhattam. Meg is lepődtem. Az Alpinbike duó már akkor is a 4. volt, 1 kör hátránnyal. Akkor taktika tovább! Hogy áll a második helyezett? 1 körrel és 10 másodperccel voltunk lemaradva. Volt még majdnem 2 teljes óránk, hogy behozzuk őket. Mint kiderült a mellettünk lévő táborhelyen lévő szegedi Team Heavy Pedál csapatból indultak.

Az időjárás viszont úgy döntött, hogy megtréfálja a verseny résztvevőit, rendezőit és egy kellemetlen zápor vette kezdetét nem sokkal 7 előtt, ami fél órát ha tartott, de arra bőven elég volt, hogy csúszóssá tegye a pályát és a kintlévőket eláztassa.

Az utolsó órát már az időmérő sátor alatt töltöttem, folyamatosan figyelve, hogy az addigra már 1 perces előnyünk, merre változik. Szerencsére – na és leginkább Miki rutinjának köszönhetően – a kellemetlen viszonyok ellenére minden körön nőtt az előnyünk. Miki hozta a szokásos formát, és a vége előtt 20 mp-cel ért be, így mehetett még egy búcsú kört.

8_oras_mtb_verseny_obuda_1

Majd gratulációk a beérkezőknek, pakolás és eredményhirdetés. És igen! Odaállhattunk második helyezettként BuZso és Cseh Roni mellé!

1. Alpinbike Team Giant - 67 kör
2. Merkapt SE – Hajtány Team - 57 kör
3. hely: Team Heavy Pedál - 56 kör

Beszámoló: Hudák Szilvi
Fotók: Hostya Zoltán, Alex

2018-04-17  HEGYIKERÉKPÁR

ZSELIC MARATON A KELLYS SÁTOR MELLŐL

Fördős Panni, a Zselic Maraton master 1-es női győztesének küzdeleme a verseny előtt, közben és után. [...]

Kérlek add meg számmal az alábbi két szám összegét: nyolc + öt =